Hjälp snabbt!!

S

Silfra

Min katt kan inte kissa, hon går på lådan hela tiden men det kommer bara några droppar. Tror ni att det är akut så jag kan ringa "akutnummret" för växeln är inte öppen nu. Någon som vet vad det kan vara för fel?

Jätte tacksam för hjälp!!

Sv: Hjälp snabbt!!

Urinstopp är ett livshotande tillstånd och kräver veterinärvård.
Urinstopp är vanligare på hankatter än honkatter pga urinrörets anatomi. Katter kan även få idiopatisk cystit, som man inte riktigt vet orsaken till. De små kissar då och har ont och det går oftast över av sig själv på ett par dagar. Men då urinstopp är livshotande så tycker jag att någon som kan känna på urinblåsan ska kontrollera din katt så att hon inte har en hård, fylld blåsa som måste tömmas.

Vad man annars gör är att lämna in ett urinprov för att se om det är kristaller, bakterier eller något annat avvikande i den.

Tack så mycket! Vi håller på att ringa till djursjukhuset, men det är kö.

Vi åkte in till djursjukhuset igår kväll. De kunde inte se någon urinsten på röntgen bilderna , men det syntes inte så tydligt. De trodde att det var någon slags inflammation. Så nu har vi fått medicin och hoppas att det blir bättre.

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
622
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 156
Senast: Googlarn
·
Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
589
Senast: CFrisk
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama