Lukissnookis
Trådstartare
Jag behöver hjälp!
Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det inte kommer att gå att sys då det var för mycket vävnad som saknades.
Har lagt om såret med sorbact, kompress, bomull och vetrap.
Såret har aldrig varit infekterat, svullet eller värmeökat. Hon har aldrig varit halt eller dyl, man skulle aldrig kunna tro att hon är skadad.
Jag har haft jätteproblem med svallkött, jag blev tipsad om Betnovat som jag har haft på och svallköttet har då försvunnit helt.
Men eftersom det sitter på baksidan av framknäet så lyckas det att ”spricka” upp och det går fram och tillbaka med läkningen.
I tisdags kastade jag in handduken och beställde tid på klinik för att få hjälp med
såret då jag är helt dränerad över det här.
Dom röntgade för att utesluta skelettskada och det visade ingenting.
Dom skar bort och rensade lite runt såret.
Nu 2 dagar senare så har såret fullkomligt EXPLODERAT med svallkött och såret har aldrig sett värre ut en det gör nu!
Jag är så förtvivlad och känner mig så ledsen över detta förbannade sår!!
Är det någon som har tips eller råd om sår som inte vill läka?
Mvh Linda & Doris
Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det inte kommer att gå att sys då det var för mycket vävnad som saknades.
Har lagt om såret med sorbact, kompress, bomull och vetrap.
Såret har aldrig varit infekterat, svullet eller värmeökat. Hon har aldrig varit halt eller dyl, man skulle aldrig kunna tro att hon är skadad.
Jag har haft jätteproblem med svallkött, jag blev tipsad om Betnovat som jag har haft på och svallköttet har då försvunnit helt.
Men eftersom det sitter på baksidan av framknäet så lyckas det att ”spricka” upp och det går fram och tillbaka med läkningen.
I tisdags kastade jag in handduken och beställde tid på klinik för att få hjälp med
såret då jag är helt dränerad över det här.
Dom röntgade för att utesluta skelettskada och det visade ingenting.
Dom skar bort och rensade lite runt såret.
Nu 2 dagar senare så har såret fullkomligt EXPLODERAT med svallkött och såret har aldrig sett värre ut en det gör nu!
Jag är så förtvivlad och känner mig så ledsen över detta förbannade sår!!
Är det någon som har tips eller råd om sår som inte vill läka?
Mvh Linda & Doris
Senast ändrad av en moderator: