Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så gjorde en hankatt jag hade en gång. Attackerade mina fötter både i sängen och om jag gick upp på natten. Jag kopplade det till att han ville ha mat, så jag gav honom mat och han slutade. Det kanske var en dålig ide´och bara förstärkte beteendet. Bita i fötter ger mat! Katten var en innekatt som fått smak på utelivet och bara ville ut. Jag tror han var understimulerad. Hoppas du får fler svar. Jag har funderat mycket på vad det berodde på.Fötter luktar kanske gott för katter - påminner om lukten av möss?Honkatten på 13 år har börjat jaga mina fötter på natten. Bara mina. Hon hoppar på den och trots tjockt täcke är mina fötter helt sönderrivna. Vad göra?
Kan du inte köpa nåt kompostgaller och ha som grind in till sovrummet? Dom brukar kosta runt 100kr på diverse typ byggvaruhus, visserligen fyra eller fem galler i en förpackning! Alternativt strumpor?
När jag har haft kattungar så har jag smörjt in fötterna med någon body lotion eller body butter som luktar citrus för att förhindra att bli använd som tuggleksak på nätterna.