Hjälp. Rädda mina fötter

vinkelina

Trådstartare
kan börja med att säga att vi inte har någon sovrumsdörr (eller andra dörrar förutom till WC och ytterdörren då)

Honkatten på 13 år har börjat jaga mina fötter på natten. Bara mina. Hon hoppar på den och trots tjockt täcke är mina fötter helt sönderrivna. Vad göra?

Kan du inte köpa nåt kompostgaller och ha som grind in till sovrummet? Dom brukar kosta runt 100kr på diverse typ byggvaruhus, visserligen fyra eller fem galler i en förpackning! Alternativt strumpor?

Honkatten på 13 år har börjat jaga mina fötter på natten. Bara mina. Hon hoppar på den och trots tjockt täcke är mina fötter helt sönderrivna. Vad göra?
Så gjorde en hankatt jag hade en gång. Attackerade mina fötter både i sängen och om jag gick upp på natten. Jag kopplade det till att han ville ha mat, så jag gav honom mat och han slutade. Det kanske var en dålig ide´och bara förstärkte beteendet. Bita i fötter ger mat! Katten var en innekatt som fått smak på utelivet och bara ville ut. Jag tror han var understimulerad. Hoppas du får fler svar. Jag har funderat mycket på vad det berodde på.Fötter luktar kanske gott för katter - påminner om lukten av möss? :D

Kåldolm! Inskaffa tjock sovsäck och sov i det några veckor tills katt inser hur inte roligt det är! :up: Om katt fortsätter, klistra aluminiumfolie runt nedre delen av sovsäcken. Alternativt, klipp klorna och flera lager tjocka sockar. :D

Kan du inte köpa nåt kompostgaller och ha som grind in till sovrummet? Dom brukar kosta runt 100kr på diverse typ byggvaruhus, visserligen fyra eller fem galler i en förpackning! Alternativt strumpor?

Vi testade med barngrind, tom dubbla. Katten hoppade över....

Jag har inte problem med att kattorna ger sig på mina fötter, men ett tips ändå. Jag har ett par jättetjocka dunsockar / tofflor m eller vad man ska kalla det. Skaftet är ca 30 cm högt. Dom skulle ingen katt kunna bita / riva igenom!

Jag skulle köra den grymma varianter. Att sparka till och skrika. Mina katter får gärna kela, men INTE riva och kloa!

Har något ändrats i kattens närhet. Känns lite mysko att en såpass gammal katt bara börjar med en ny ovana på det viset om hon inte haft tendens till det tidigare?
Min ena katt jagade gärna mina fötter under täcket under sitt första år, och det hjälpte inte att stänga honom ute ur sovrummet för då satt han utanför och skrek istället.. Jag körde med tjocka strumpor och en filt virad om fötterna för att få sova ifred... Men jag tror såhär i efterhand att han var understimulerad. Hade inte möjlighet att släppa ut honom där vi bodde då, men när vi sedan flyttade och han fick möjlighet att vara ute om dagarna så var det många olater som blev bättre (även om han fortfarande är en riktig rackarkatt 7 år senare.. )

Vi har kört tekniken skrika och låtsas som att det gör sååå ont. Oftast blir katterna lite ställda och tycker inte det är så roligt.
Men fortsätts det så blir det vattenspruta.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 502
Senast: Rugge
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama