Hjälp min valp kissar på sig......

W

Warmia

Nu behöver jag alla råd jag kan få av er....
Har en 11 veckors schäfervalp hemma, kom för 4 dagar sedan. Från att aldrig ha fått kissa utomhus så har hon blivit 100% rumsren på dessa 4 dagar. MEN hon blir så glad när man själv eller någon bekant kommer och hälsar på henne så hon kissar på sig lite grann varje gång. Det är ingen skillnad även om hon precis har varit ute och kissat det kommer mer ändå.....
Detta gjorde hon även hos uppfödaren när vi hälsa på henne och när vi hämta henne.
Jag är orolig då jag känner en hund som bärde med sig detta även till vuxen ålder med att kissa på sig om hon blir glad. Vad ska vi göra??? :confused:

Sv: Hjälp min valp kissar på sig......

Finns inte så mkt att göra, det går över när valpen kan kontrollera sin kissblåsa. Det brukar de göra runt 5-6 månader.

Enda är att om Ni vet att Ni får besök eller en familjemedlem kommer hem, så ta ut valpen strax innan och hälsa dem välkomna utomhus.

Är det vanligt att valpar gör så?
Brukar det gå över?

Det går över i den meningen att en vuxen hund kan säja till/hålla sej på ett sätt som inte valpar kan.
En vuxen hund som kissar inne gör det sällan för att den inte är kapabel att hålla sej (ska vara urinsten och andra fel då).

Min tik skvätte på sig när hon blev väldigt glad eller uppspelt. Det gick över helt och hållet strax innan hon blev 1 år. Men det är nog inte så jättevanligt problem.

Hon gjorde det mer eller mindre dagligen när hon var liten valp. Men det löste vi med att sambon helt enkelt ringde och sa att han var på ingång. Då gick jag honom bara till mötes och så hände olyckan utomhus istället. Hon kissade ju bara när hon inte träffat husse på hel dagen.

Det går troligen över ganska snart. Hon är ju 3 mån nu och om 2-3 mån kan hon hålla tätt för egen maskin.

min gjorde också så när han var mindre, men det gick över då han blev runt 5-6 månader och kunde kontrollera blåsan bättre. :)

Gud vilken lättnad att höra detta från er.....
Vi kör också med principen att gå ut när det kommer någon och hälsa ute!!!

ett sätt som åxså dungerar med hundar som överfallen en när man kommer in genom dörren i glädje är attignorera hunden när ni kommer hem, gå in sätt på kaffebrygagren, vattna blommorna ect...

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 284
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 568
Senast: Roheryn
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30