Hjälp Min katt har jätte diaree !!

I

ikeline

Min lilla kisse som heter Musse kom hem för drygt två veckor sen å har varit dåligt i magen nästan hela tiden från å till :crazy:
Å nu är han jätte dålig i magen ...Jag har gett hon literis å välling för att lugna magen på honom men ingenting har hjälp .....
Härom dan så såg jag att det hade kommit en liten droppe blod i katt lådan . Men i övrigt så är han jätte pigg å glad ..leker å far som en vilde i mellanåt ...Äter som en häst ungefär å dricker himla bra med vatten !!

Är det någon som vet vad detta kan bero på .....
Hans syster är lika dan fast det verkar som om hon är sämre än min
Musse !

Snälla hjälp mig nån ?? :crazy: :confused:

Sv: Hjälp Min katt har jätte diaree !!

Vad får katten för mat? något med mjölk i? :confused:

Min lilla Peppar var diareéig och jag fick rådet att byta foder. Har IAMS och Whiskas portionspåsar (1/dag). Nu är hon som vanligt igen! :)

Annars ringer du t.ex Strömsholm, dom har jour och är väldans duktiga! :love: :bow: :love:

Tel; 0220-458 00

http://www.regiondjursjukhuset.se/region/index.asp/id/20

Lycka till!!

Har han varit dålig i två veckor tycker jag att du ska ringa veterinär i stället för att vänta på svar här.

ring veterinär och rådfråga, under tiden får du mitt råd

MIn kur är att du tar bort all kattmat och ger kokt ris med lite kokt torsk i så de käkar det. Brukar räcka 2 dygn sen kan man sakta men säkert gå över till vanlig mat igen, blanda helst med kokt ris i en vecka.

Ibland får de en obalans i tarmarna och då är kokt mat det allra bästa.

Tack så jätte mycker för era svar!
Musses systers matte har pratat med veterinär om det å dom har samma problem.
Så så dum är jag inte så jag inte skulle ha pratat med veterinär....
Men tack i alla fall
Tack ankans för ditt svar!!

Han får torrfoder för juniorer å så har han fått ris å välling..
Å jag har varit i kontakt med hans systers matte å hon har pratat med veterinären .

hemskt va stutsk du va då ? jag frågade bara om råd !

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 680
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 886
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 876
Senast: mackan
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
10 066
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V