HJÄLP! Min häst tappar svansen!

C

CCorneliaa

Okej, kanske liten överdrift på rubriken...
Men så här är det; så fort jag tar lite i svansroten så följer hur mycket tagel med som helst :eek: . Svansen blir bara tunnare och tunnare och min häst har en så fin svans.
Vad ska jag göra???:confused:
Vill ha alla svar, huskurer, tips, allt!!!

Sv: HJÄLP! Min häst tappar svansen!

Har sammaproblem med min häst, fast han tappar manen. Jag vet inte vad det beror på fakstskt. Skulle oxså vilja veta det.

Min tappade en hel rad på översta delen av svansen när hon fällde vinterpälsen på rumpan, men sen hon fick bort all päls så slutade hon tappa på svansen med!

Kanske det kan vara det?
Verkligen läskigt:eek:

det är inte svansskorv då ?

Hej !
Jag har ett fullblod som tappar väldigt mycket tagel uppe vid svansroten i april-maj. När jag köpte honom för 5 år sedan trodde jag först det var ohyra och tvättade med hexocil. Men detta återkommer varje år och jag har fått för mig att det beror på solen. För det händer alltid när solens strålar blir varmare. Detta fenomen brukar gå över av sig själv under sommaren och svansen ser ut som vanligt när han kommer in på hösten.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 555
Senast: Liten
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Melanom? Har ju hört talas om det här med skimmel sjukan, men jag har en brun häst? 23 år, så ja, äldre och kanske inte så konstigt i...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka