Ja, jag har tidigare inte reflekterat så mycket på det här.
Vi hade tidigare både en cavalier king charles(hane) och en sankt bernhard tik utan problem.
Våran cavalier var äldre och var inte så förtjust i att sb var på honom och busade men när hon löpte gick det väldigt bra men vi behövde inte sära på dom ens och det bar kanske 2v som det var lite extra intressant och sen var det som vanligt igen.
Min mamma födde upp Cavalier King Charles och jag vet att hon spärrade av tiken när hon löpte och hannarna kunde ju gnälla lite men sen var det inte mer.
Nu vet jag att min GD är mitt i toppen på sin könsmognad så jag ska se om han lugnar ner sig efter ett tag.
Jag brukar träffa andra GD på en träff på söndagar och där umgås vi med 2 par som har bar sin GD hanne. Den ena är kastrerad men denna är min inte på för han har blivit satt på plats ordentligt så han har väldig respekt där.
Den andra GD har dom precis kastrerat kemiskt för han var lite mycket på tikar och han har blivit lugnare men man märkte också att andra hanar var på honom efter det så helt klart bevisat att kastreringen spelar in.
Tror lite problemet med min frus systers hund är att han inte säger ifrån.
Skulle han ryta ifrån ordentligt kanske min hund skulle förstå att det inte är ok.
Kan ju vara det också.
Jag hade inte låtit min hund träffa den hanen han är besatt av på rätt länge och låta honom mogna innan de träffas igen. Jag hade också tagit bort allt hemma som han juckar på så att han inte tillåts befästa det beteendet.