Hjälp Mig !

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mandiiz

Hjälp mig , det är så att min ponny inte har ridits sedan början på juli ! Skulle satt igång henne i Augusti men dock råkade jag ut för en olycka som gjorde att jag bröt lårbenet .. Nu undrar jag hur jag ska sätta igång henne på bästa sätt? Vet inte om de finns andra trådar som sånt här .. ( ny här ) . Och hon är en C-Ponny .. Jag kan inte själv rida så hårt , bara gått tre månader sedan min operation men fått till låtelse att rida min ponny ..

Tacksam för svar (:

Sv: Hjälp Mig !

Ut och skritta med dig. Är hon busig i igångsättningen skulle jag låta någon annan rida de första gångerna tills hon lugnat ner sig (om det nu finns någon som vågar ;))

Varför har hon inte blivit riden sedan i juli? Det påverkar ju igångsättningen..

Nej jag bröt lårbenet i slutet på augusti när vi skulle sätta igång henne hon gick på bete mellan juli - augusti.

Hon är gammal ridskolehäst och har rykte av sig att vara ganska busig & bråkig av sig . Hon är mera en enmanshäst hon gillar inte nära flera rider henne .. Drf de blev som de blev med allt.

Då skulle jag börja skritta henne 30-40 min ett par dagar i veckan och sedan öka det efterhand beroende på vad du klarar. Hästen mår bra av en lång igångsättning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 007
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.