hjälp mig..

D

Donne

Vad ska man göra när man känner att man börjar tappa gnistan för ridningen, och tanken finns inte att göra av med hästen.
Kan det bero på att man har börjat nytt jobb och mycket nytt som man ska komma in i. Under mina 19 år som hästmänniska har jag aldrig kännt så här.
Har du/ni upplevft något liknande, och hur fick ni tillbaka gnistan.

Sv: hjälp mig..

Jag känner så nu och det beror nog mycket på att jag är gravid och har inte mått så bra nu ibörjan. Har en mycket busig unghäst som jag inte vågar rida nu, med tanke på ev. luftfärder och sen har jag en som är skadad som bara får skrittas så det funkar ju ok, men jag tänker när han ska sättas igång är jag väl för tjock och otymplig för att rida så det känns inget kul nu. Det som får en att ändå ta tag i hästarna är min man som peppar mycket och även hjälper till med att köra unghästen så han får sin motion. Jag söker även efter medryttare nu som kan hjälpa mig. Sen är det förståss KÄRLEKEN till hästarna. Man vill ju inte sälja sin älskling!! :love:

jag tror det händer de flesta som har häst, någon gång då och då. Har du nån som kanske kan hjälpa dig mer med hästen under nån kortare period så att du har tid för dig själv kanske. Ibland kan man bara behöva ett avbrott, och det är ju faktiskt inte så lätt att bara ta en paus när det gäller hästen. Men kanske hitta 2-3 medryttare som under en kortare tid tar över det största ansvaret för hästen.
Hoppas det ordnar sig.

du har så rätt så. jag har oxå haft väldigt mycket problem med min häst. Han har varit skadad i nästan två år, och under den tiden red jag inget alls. Jag har oxå familj som peppar mig, så det känns bra. Allt känns bara så omöjligt med hästen.

SHAMPIZ.. jag har försökt att få n att hjälpa mig med hästen, men det är få som vågar sätta sig på honom. När andra sätter sig på honom sätter han sig på tvärren och reser sig. Men mot mig gör han inget, mot mig är han super. Han har blivit en enmanshäst.

Då du inte kan lämna bort din häst ett tag så finns det en annan sak - åk på en träning i något helt nytt! Om du rider dressyr så åk på en westernträning, om du hoppar så åk på en barockdressyrkurs, osv... Är du inte så vågad ;) så åk på något som tangerar det du håller på med. Testa tömkörning, NH, mm.

Att åka på kurs och lära sig något nytt brukar ge mig mycket inspiration och motivation.

/Camilla

Jag tror jag förstår hur du känner det. Och jag tror jag kan svara för många när jag säger att det är helt normalt, det går upp och ned. Mycket beroende på hur man har det runt sig med.

Själv kämpar jag med att min häst "bara inte kan" slappna av i paddocken. Jag rider med ganska mjuk hand då hon är väldigt känslig i munnen, men så säger folk ibland att jag ska mjukna mer på handen, men jo tackar, då rusar hon i väg, gör bocksprång osv. Så jag ledsnar jag med ibland.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
824
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 829
Senast: fixi
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 848
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst