Hjälp mig!!

Bison

Trådstartare
Ska tävla KM i helgen och klassen är en LD på stor häst och så långt är allt bra men jag fattar inte bedömning, två faser A:0/A:0 :confused: Slog uppm det TR men jag blev mest förvirrad så kan någon vänlig insatt person här förklata för lilla korkade Rebecka så att hon inte gör bort sig helt på söndag...

Sv: Hjälp mig!!

Det motsvarar den gamla bedömningen A:1c.
Du rider först fas I (grundomgången), är du felfri i den fortsätter du då direkt (mållinjen för fas I är startlinje för fas II) in i fas II (omhoppningen).

Hoppas att du blev något klokare. :)

För att förtydliga lite

A:0 dvs fas1 före / innebär att alla med noll fel rider fas 2, övriga skiljs åt genom tiden (:0)

A:0 efter / innebär fas 2 här vinner snabbast med minst fel.

står det ingenting efter eller om det står 0 sek A:0/A:0 är det flygande start i fas 2 alltså, är du felfri och går i mål i fas 1 startar du fas 2 i och med målgången...

Står det däremot 30 sek efter är det gamla A:1d, dvs du får efter felfri ritt i fas 1 ny startsignal och har efter den givits 30 sekunder på dig att starta....

Tackar :bow: :bow:
Jasg har inte tävlat på tre år så jag är inte så uppdaterad men nu fattar jag :D

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 476
Senast: Ewelina02
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 402
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023