Hjälp mig!

B

Bummelisa

Jag ska byta ut havren mot ett "helfoder" eller vad man nu kallar det. Vilket e bäst? Krafft grund? Vill ha ett så man inte behöver ge mineraler extra. ge mig lite tips ta gärna med priser oxå.

Man blir lätt "lurad" av ordet helfoder...
Om ditt hö inte innehåller tillräckliga mängder av mineraler så kanske inte kraftfodrets innehåll räcker för att täcka hästens behov. Och då kommer du kanske att behöva ge mineraler iaf.

Man kan i prinsip säga så här...
Fullfoder = Ett foder som täcker hästens normala behov förutsatt att höet är av en så bra kvalitet.

Det är ALLTID GROVFODRET som styr hur den övriga foderstaten ska seut. Det kanske rent av är så att Krafft grund inte "passar" ihop med ditt hö...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 275
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 002
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur