Calvaro
Trådstartare
Svåra val i livet. Ska bestämma mig för ett "nytt" vardagsporslin då det gamla gjort sitt. Servisen behöver för den sakens skull inte vara nyproducerad utan det går bra med gamla klassiker också. Köket går i lantlig stil och luckorna är ljusgrå. Först snöade jag in på Rörstrans Ostindia som jag tycker är fin. Men efter att ha hört att det lätt blir kantstött så går det bort eftersom vi har små barn och använder diskmaskinen flitigt.
Sedan har jag börjat fundera på klassikern Grön Anna som min mormor hade. Den är iofs inte så inne just nu men det gör ju att man kan hitta en hel servis för en ganska billig penning. Vad tror ni. Kan det vara fint att duka med?
Tankarna har även gått till Swedish Grace men jag tycker att de kan bli lite tråkiga om man inte dukar med olika färger. Swedish Grace i enbart vitt gör ju sig liksom inte lika bra och hur ofta dukar man med tre tallrikar.
Har ni några andra tips?
Sedan har jag börjat fundera på klassikern Grön Anna som min mormor hade. Den är iofs inte så inne just nu men det gör ju att man kan hitta en hel servis för en ganska billig penning. Vad tror ni. Kan det vara fint att duka med?
Tankarna har även gått till Swedish Grace men jag tycker att de kan bli lite tråkiga om man inte dukar med olika färger. Swedish Grace i enbart vitt gör ju sig liksom inte lika bra och hur ofta dukar man med tre tallrikar.
Har ni några andra tips?