Hjälp mig välja transport, bråttom

Ela

Trådstartare
Transporterna jag väljer mellen är:

En thule med sadelkammare och garderob, tror den hette excellent. Denna vagnen är helt ny. Silverfärgad. Fördelar bra packutrymme och bra lösning invändigt samt att det ingår kameraövervakning. Dock lite tveksam till kvaliten på vagnen.
Pris cirka 90000kr
Någon som kan berätta mer om denna transport?

Den andra transporten är en ume B50 där man lastar i hästarna fram och de åker baklänges sedan lastar man ur dem bak.
Nackdelar är att det inte är något separat packutrymme dock finns det plats för packning både framför och bakom hästarna.
Fördelar Ume känns som en kvalitetsvagn. Pris ca 100000kr
Någon med erfarenheter?

Måste bestämma mig i morgon, behöver era kloka råd och tips.

Senast ändrad:
Sv: Hjälp mig välja transport, bråttom

Ingen som har något att tillägga :confused:

:confused::confused::confused:
Ingen som har ett thule eller ume släp?

Jag har ett Umesläp och är mycket nöjd med det. Hästarna verkar trivas i det också då de går in direkt vid lastning. Beg priserna på Ume ligger högt och det är bra när man en dag ska sälja det. Jag värnar också om miljön och tycker det är toppen att aluminiumet går att återanvända. Jag har ingen aning om Thule är bra. Men jag byter inte bort mitt Ume mot ett Thule i a f!

Vi ska köpa ett thule, dock Star safir men iaf så tkr min häst om dem iaf, de är ganska ostadiga att köra utan häst i men med häst i är de jättebra! :love:
Ume-släp har jag inte haft men har hört att de är fina :D

Men sånna transporter med glasfiberväggar är inge bra om du har en häst som sparkar mkt då det går hål på dem :crazy: vet ej om dt är dt i nått av dessa transporter.

Hoppas du hittar nått du gillar! :D

Jo, det är väl för väl att aluminium är återvinningsbart med tanke på vilken miljöbelastning det är att tillverka det i första skedet :angel:

Har dock själv ett ume där hästarna åker diagonalt. Är supernöjd efter första halvåret och saknar inga vitalare finesser eller så. Vid kameraövervakning verkar inte hästarna misstycka heller.

Jag skulle helt kalrt valt ett Umesläp. Vi har i flera år kört med olika Star Trailers och numera Thule (hyrt av firma, fått olika sorter från gång till gång), och visst, jag tycker det är rätt bra släp. Pappa som kör bilen tycker de är rätt bra att köra så länge det är boggie. Jag tycker dock de är alldeles för skramliga för att hästen ska åka tillräckligt bekvämt. Tycker Ume är mycket stabilare (att köra, och för hästen att åka i) och verkar ligga bättre på vägen.

Ume. Utan tvekan. Värt de extra pengarna, under förutsättning att släpet är i bra skick givetvis.

Komfort för hästen, komfort för bilföraren. Kvalité för pengarna.

Ume. Utan tvekan. Värt de extra pengarna, under förutsättning att släpet är i bra skick givetvis.

Komfort för hästen, komfort för bilföraren. Kvalité för pengarna.

Släpet är i princip nytt, tror de har kört häst ett tiotalgånger i det. Det är en -06.

Valde ume släpet, ska hämta det i mogon :) hoppas det blir bra
:banana::banana::banana:

Jag hade inte valt Ume släpet om det var ett där de åker baklänges, mest för att man alltid måsta packa ut sakerna man har med sig eftersom man måste använda båda lastingångarna.

Blir ju en aning jobbigt om man är på tävling och det regnar tex

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att jag måste köpa en ny hästtransport. Den jag har nu kommer inte hålla så länge till och jag vill inte lägga...
Svar
9
· Visningar
1 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka