Hjälp mig välja schampo!

Nej nej nej till Maria Nila.

Fullt med silikon och inget som löser upp det, vilket långsiktigt resulterar i ett tjock äckligt silikonskikt på håret.
Jag var dum nog att inte läsa på om innehållet förrän efter mitt hår fick silikonskiktet. De lät väldigt bra att de var sulfat och parabenfritt när man köpte de...

Därav är ingen av deras balsam/inpackningar godkända för balsammetoden.

Ett tips är att kolla på produkter som är godkända för balsammetoden även om du vill använda schampo. De godkänner inga dåliga ämnen som tex silikon.

Jag använder Dermorganic schampo och balsam. Fritt från det mesta enligt flaskan - även gluten :D. Har ganska tjockt hår, torrt och rätt grova hårstrån (som @Lovisaleonora?). Tycker detta funkar bra; löddrar bra, lätt att reda ut håret, gör inte håret fett. Hade kanske önskat lite mer frizzeliminering men det vet jag inte om det är möjligt.

Jag har använt Kevin Murphys schampoo+balsam det senaste året och är supernöjd! Just nu använder jag plumping-serien, men är också förtjust i Angel-serien och hydrate.me.

Fantastiskt schampoo och helt underbara stylingprodukter :love:

Hjälp. Jag har supertorrt hår och jag har bara köpt vanliga schampon och balsam i vanliga butiker. Vad ska jag köpa istället? Har provat John Frieda och de är bra men jag har fortfarande problem.

Jag använder Lanza Healing Moisture, gillar skarpt! Köper alltid stora pumpflaskor på internet för att komma ner i bra priser.

Liknande trådar

Kropp & Själ Som rubriken säger, mitt hår går av. Har alltid haft långt hår och har aldrigt haft några direkta problem, förns nu. Klippte av allt...
Svar
16
· Visningar
23 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka