Hjälp mig välja schampo!

Wysiwyg

Trådstartare
Har under det senaste året haft en gigantisk flaska frisörschampo och varit jättenöjd med detta. Tvättat håret ungefär var 3e till 4e dag och möjligtvis haft lite torrschampo i sista dagen. Mitt hår har varit fint och fräscht och ja, faktiskt sett ut som att jag tar hand om det ordentligt. När flaskan tog slut blev jag snål och tänkte "hur stor skillnad kan det vara egentligen, förut överlevde jag ju med mataffärsschampon" och köpte just ett sådant. Herregud. Mitt hår löper helt amok. Det är fett och torrt samtidigt, kliar, ser ut som en risbuske och måste tvättas varje dag annars ser det för taskigt ut.

Så, nu har jag bestämt mig för att ignorera min inre snåljåp och återigen investera i ett bra schampo. Kan förstås köpa samma schampo jag hade tidigare igen, var ju nöjd med det, men blir lite sugen på att testa något nytt. Har ni några bra tips? :)

Håret är blekt och slingat i längderna och kanske lite slitet för jag har det nästan alltid i tofs. Jag har fått höra att jag har en "fin skandinavisk hårtyp", antar att det är för att stråna är tunna och fina. Axellångt.

@Wysiwyg: Kerastase är bland det bästa man kan få tag på. Vill du snåla så går det att köpa på nätet till vettigare pris (det är det jag gör).

Andra märken som jag använder är Redken (All Soft och Extreme), Sebastian (Penetraitt och Hydre, dock kan balsamen bli lite väl tunga), Paul Mitchell (det djuprengörande Shampoo Three) samt Philip Kingsley (Extreme Moisture och Re-moisturizing, rätt dyrt men väl värt det).

Mitt hår är torrt och frissigt med relativt tunna men många hårstrån (jag har rejält tjockt hår).

Maria nila är helt klart det bästa jag någonsin fått tag på och deras inpackningar är guldvärda dessutom ;D

Vilken serie använder du? Jag har varit nyfiken på att prova med det har inte blivit av. Jag behöver som sagt något som ger fukt samtidigt som det inte får bli för tungt.

Vilken serie använder du? Jag har varit nyfiken på att prova med det har inte blivit av. Jag behöver som sagt något som ger fukt samtidigt som det inte får bli för tungt.

Jag använder Repair men använder inte deras balsam utan kompletterar med ett siliconfritt balsam som gör håret lätt utan att bli frissigt :) Repairs inpackning är kanon!

Helt fräckt kapar jag tråden och undrar om någon har tips på bra schampo för lockigt hår? :)

Jag gillar Kerastase och Redken. Mitt hår med självfall har blivit lockigt och frissigt mitt bak (fråga mig inte hur, teorin från frissan och mig är hormonpåverkan :cautious:) och K Nutritive och R All soft fungerar bra.

Att jag använder en massa annat också är för att jag är lite hårvårdsknarkare :o

Jag är också väldigt förtjust i Maria Nila. Har just nu structure repair (dom gröna flaskorna) och förutom att det luktar lite lypsyl om det så är det helt fantastiskt. Har långt hår som varit färgat i alla möjliga färger och med massor med tunna hårstrån så blir lätt väldigt elektriskt och flygigt.

Jag är en av dem som INTE fungerar ihop med Maria Nila´s serie (så nu är Volym-uppsättningen ute efter ny ägare).

Jag följer dock tråden med stort intresse då jag alltid jagar nya hårprodukter men hittills bara fastnat för sista-schampon (balsammetoden) när det väl kommer till kritan. Har också provat OGX utan att fastna.

Även jag slår ett slag för Maria Nila.
Använder just nu Repair, men är egentligen mer förtjust i True soft tror jag.
Älskar de fina flaskorna, doften samt att det är bra för djur och natur.

Liknande trådar

Kropp & Själ Som rubriken säger, mitt hår går av. Har alltid haft långt hår och har aldrigt haft några direkta problem, förns nu. Klippte av allt...
Svar
16
· Visningar
23 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka