Hjälp mig överleva vintern! (Ny jacka behövs)

RostKaptenen

Trådstartare
Snart blir det sådär orimligt kallt igen. Går redan i supertjock halsduk och kort dunjacka åtminstone på morgonen.
Jag dödade min gamla jacka förra vintern och letar nu efter en ny. Problemet är ju bara att de snyggaste jackorna är de som är korta. I en sådan har jag frusit ihjäl redan i november:angel:
Har kikat på denna, men är inte helt övertygad... Känns lite... tråååkig, kanske för att den är svart.
67617900001_m.jpg

Älskar denna typ av jackor/kappor men de brukar inte vara så varma...
Tips någon?? Helst inte över sisådär 700 kr då jag lever på CSN för tillfället.
V1021H01G-C11@14.jpg

Jag har en dunjacka från Zara som jag älskar! :love: Den går nedanför rumpan (viktigt!) och är av dun. Dock kostar de närmare 1500 kronor så det kanske är lite häftigt.

Tror tyvärr att när det gäller värme och funktion är det svårt att kompromissa med priset om man verkligen vill ha en jacka som är varm. Kappan du länkar tror jag är iskall, blåser rakt igenom. Den översta var jättefin tycker jag :)

Kika på Tradera, där kan man göra klipp :)

Jag har en dunjacka från Zara som jag älskar! :love: Den går nedanför rumpan (viktigt!) och är av dun. Dock kostar de närmare 1500 kronor så det kanske är lite häftigt.

Tror tyvärr att när det gäller värme och funktion är det svårt att kompromissa med priset om man verkligen vill ha en jacka som är varm. Kappan du länkar tror jag är iskall, blåser rakt igenom. Den översta var jättefin tycker jag :)

Kika på Tradera, där kan man göra klipp :)
Men precis, den grå kappan kommer inte klara en Skånevinter med all blåst här.... Jag har en tendes att tröttna och vilja byta jacka typ vartannat år, visserligen kan man ju sälja en dyrare jacka vidare:up:

Jag är inte en person som trivs i parkas och har således lite samma bekymmer som dig. Förra året kom jag dock på den briljanta idén att köpa en tunn dunjacka att ha under min tunna ullkappa. Det blir faktiskt riktigt varmt!

Snart blir det sådär orimligt kallt igen. Går redan i supertjock halsduk och kort dunjacka åtminstone på morgonen.
Jag dödade min gamla jacka förra vintern och letar nu efter en ny. Problemet är ju bara att de snyggaste jackorna är de som är korta. I en sådan har jag frusit ihjäl redan i november:angel:
Har kikat på denna, men är inte helt övertygad... Känns lite... tråååkig, kanske för att den är svart.
67617900001_m.jpg

Älskar denna typ av jackor/kappor men de brukar inte vara så varma...
Tips någon?? Helst inte över sisådär 700 kr då jag lever på CSN för tillfället.
V1021H01G-C11@14.jpg

Jag har börjat uppskatta ett klädesplagg jag tidigare skytt som pesten, nämligen västen.
En tunn väst är perfekt att ha under ullkappan. En extra tröja tycker jag blir så knöligt i armarna, men en väst som inte fyller ut så mycket är prefekt för att få lite extra värme när man är sådär "mellan jackor" eller inte vill bylsa på sig den tjockare polarexpeditionsjackan.

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka