Hjälp mig med selen, tack.

A

affe

Börjar inse mer å mer att bakselen är för liten..Tänker jag fel? Är hela selen för liten kanske?
Allt är på sista hålet, och jag vet att han är helt omusklad osv. Använde samma sele då han var i mycket bättre kondition, men bakselen har aldrig suttit riktigt bra tycker jag.
På bilden är den faktiskt tejpad för att sitta där den sitter, annars vill den bakåt såklart, det är ju tajt om utrymme. Skulle ju vilja ha ner den mer, men finns inga mer hål.
När jag var på körkurs så hjälpte de mig att "ställa in" den. Visst borde de ha sett om den var för liten tycker man.

Ha överseende med denna bild, den är tagen i största hast.
Tack på förhand.

Sv: Hjälp mig med selen, tack.

Hur får jag in bilden? Lyckades få in den på min sida..

Bröstan ser lite kort ut. Men det kan inte gör så mycket. Vad är det för storlek ? ser ut som mini som jag köpte hem till min standard shettis och den var väldigt liten :p

Det är standard storlek. Till en standard shettis:crazy: Nja han e rätt stor. Har inte mätt så exakt, men han ligger på 106-107 ungefär.(ev över:() Jag frågade ändå när jag köpte den om jag skulle ta en större, men de rekomenderade inte det.
Nu är han ju inte i kondition iofs men bakselen har aldrig legat riktigt bra tycker jag. Det har funkat med den gamla vagen, men med den"nya" blev det mycket tydligare att den inte är ok.
Förmodligen ligger det nog mycket i att han hatar bakselen oxå....?

image.php

Denna bild du menar va?:smirk:
Ja den selen ser kanske lite liten ut, men en större sele kanske blir för stor?
Men en större sele som man spänner in måste väll passa lite bättre?:idea:

För att sätta in en bild ere bara att registrera sig och ladda upp bilden på en sida som;
photobucket
pixbox
mypix
mfl:)
Sen länkar du till bilden (om den är stor) genom att klicka på jordgloben o gemet ovan, i fönstret när man svarar...
Alt kan du lägga in en bild direkt (men den bör inte vara för stor då) genom att klicka på fyrkanten som har två berg o en grå prick på gul bakgrund...
När dom kommer upp skriver du (alt klipp ut/klista in) adressen där:)

Nej, jag kan inte få in nån. Den kom bara in på min sida. Kan jag meila den till Dig?..

En jag känner har en sån sele, och jag tror dom är lite konstiga i storleken. Hon har standar shettis men har för mig att bakselen var för stor (går att använda) och tränset var förlitet så hon skickade tillbaka det och fick storlek ponny. Hon hade alla spännen på innersta hålen, förutom gjorden som hon får ha på yttersta :confused:

om det är den selen på bilden är den absolut för liten. inte för att det inte går att köra så, men, du ska alltid ha ett-två hål extra om något händer när du är ute o kör.

Du får ha en stående annons om byte till större kanske? eller kunde du lämna tillbaka den?

och vem i allsindar har passat in den till dig? :)

Nu blir man allt lite sne:confused:;)
Borde väl "experterna" sett redan från början?, så att jag kunde bytt till större storlek. Nu är det för sent.
Får sätta en till salu lapp på den.

Har skickat ett pm till dig underbar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 139
Senast: tott
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 701
Senast: skuggi
·
Trav Vi har precis börjat motionera hästarna från en speedcart och QH sele. Jag testade att köra lite trav i gymnasiet och nu när jag testat...
Svar
1
· Visningar
2 638
Senast: Onecorner
·
F
Körning Hej! I förrgår och igår var de första gångerna jag körde med mitt lilla shettissto lite längre, hon gick på som en klocka och tyckte...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
27 728
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023