hjälp mig med lite idéer

Jois

Trådstartare
Har en häst som varit skadad till och från det senaste året, det har varit lite av varje och det allra mesta har drabbat vänster fram av nån underlig anledning.

Hursom håller han nu på att läka ihop efter en sårskada på just vänster fram som även drabbade lite av stora sträcksenan. Senaste UL so gjordes för 1mån sen visade en sena som nästan va helt återställd, ska in på nytt UL på onsdag som förhoppningsvis ska visa en frisk sena! :)

Det som förbryllar mig är att han fortafarande inte är helt 100 på longering, i trav i höger varv ser han inte direkt halt ut- men ovillig liksom.. I vänster varv rör han sig jättefint!
En i stallet reflekterade över att han kanske inte trampar igenom kotan på vä fr på samma sätt som han gör höger fram- kan detta betyda något?

OM nu senan mår bra igen, vad är det som stör honom? Han har ju felbelastat under en längre tid på höger fram, han är spänd i bogen höger sida. Kan detta göra hela skillnaden? Finns det något annat man bör titta på? Nån som varit med om nåt liknande?

Välkomna att spekulera hej vilt!! :) Vill gärna ha lite tankar och funderingar med mig när jag åker in...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 834
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 643
Senast: bellala
·
Hästvård Först och främst hästen ska kikas av veterinär, så det behöver ni inte oroa er för. Vill bara höra vad era tankar på om vad det kan vara...
Svar
13
· Visningar
1 985
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 652
Senast: hastis1234
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka