Hjälp mig med denna text!

movi

Trådstartare
IMPORTERADE
HUNDAR:
Anmälan av hund som ej är registrerad hos SKK gäller att kopia
på den utländska stamtavlan skall faxas till tel. 0581-62 11 00
Enbart reg.nr. godkännes ej.
För att räknas som under registrering menas att papperen är inskickade
till Svenska kennelklubben. Hunden skall även kunna uppvisa
vaccinationsintyg för Rabies samt övriga vaccinationer."

Om jag vill ställa min 8åriga tik,som är reggad på SKK med alla papper i sin ordning,måste hon vara rabisesvaccinerad?
Eller gäller det bara hundar som ej är reggade i SKK?

Jag slutatde rabiesvaccinera min vovve när hon var 4 år,hade inget behov av den!
Jag har aldrig behövt ha henne rabiesvaccinerad på utställningar här hemma i Sverige..
 
Sv: Hjälp mig med denna text!

Man ska ha hunden rabiesvaccinerad om man planerat att åka utomlands med sin hund. Det är förutsatt att hunden får komma in i sverige igen. Ska du ställa ut din hund här i sverige och den är registrerad i skk så behöver du inte rabiesvaccinera om ni inte är utomlands och kommer hem för att ställa ut.
 
Sv: Hjälp mig med denna text!

Jo,jag vet att hunden måste vara rabiesvaccinerad om jag ska ta henne utomlands,och det ska jag inte mer,så därför slutade jag att ge henne rabiesvacc,men man kan få texten att låta som att alla importerade hundar måste vara rabiesvacc vid denna utställning om den är importerad!
Eller så kan man få texten att låta som att hundar under registrering måste vara rabiesvacc!
Texten kan få två innebörder!

Jag har ställt många gånger och har aldrig läst på anmälan att importerade hundar måste ha rabiesvacci Sverige!
 
Sv: Hjälp mig med denna text!

Tack! Tusen tack!

För när jag läste texten,så kunde jag tolka den på två sätt..
Dels att det endast gällde hundar som ej blivit reggade..Eller att det gällde alla importerade hundar..

Så,jag tolkade texten på två sätt! Hmm..läsförståelse..eller:laugh:
 
Sv: Hjälp mig med denna text!

Jag ringde till de som anordnar utställningen,och det är som du skrev!

Så nu har jag anmält!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp