Hjälp mig hitta stövlar

vadvetman

Trådstartare
Hej!
Tänkte fråga om tips angående stövlar, mina Treadstone sjunger på sista refrängen och därmed behövs nya införskaffas.
Eftersom jag är dressyrryttare vill jag ha ett par relativt höga, och utan snörning, dragkedja får gärna vara på insidan.

Problemet är mina ben, jag har strl. 39 i fötter. Men mina vader mäter ca. 31 cm, dvs är de ganska smala i förhållande till mina fötter, vilket resulterar i att alla stövlar jag provar är typ 10cm för breda. Mina ben är inte så långa heller, svårt att mäta själva benet men jag är drygt 162 cm, men jag vill ha så höga stövlar som möjligt.
Sen kan jag lägga ut max 3000 tyvärr.

Har någon nåt tips?

Sv: Hjälp mig hitta stövlar

Åk till en bra hästaffär och måtta ett par stövlar! :idea: Se bara till att det är folk som vet hur man måttar, annars kan det bli riktigt fel!

Petrie, Cavallo och Königs tre mycket bra stövelmärken. Königs är dyrast och spräcker tyvärr din budget. Petrie har modeller kring 3000 kr och dessutom ett stort utbud av standardstorlekar och om du har tur behöver du bara ändra något mått.

Har själv ett par måttade Petrie och är mycket nöjd med dem!

Sv: Hjälp mig hitta stövlar

Du får nog måtta ett par :P Finns ändå till rätt ok pris.

Jag har 38 i fötter, 33 i vidd och 52 långa haha men jag klarar mig precis med mina cavallos (winner plus, då jag vill ha ett par rätt nätta stövlar..) och de är 34 vida, 49 höga :) Så fick offra lite på längden, annars hade jag fått måtta. Mina var på rea så jag kunde inte stå emot! Jag har nog letat bland alla stövlar i någolunda prisklass och det är verkligen svårt att hitta tillräckligt smala.

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
553
Senast: Zpunk
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
710
Dressyr Försöker leta efter svar i andra trådar och prata med ridsportbutiker men jag blir verkligen inte klok på detta... Måste verkligen ha...
Svar
12
· Visningar
2 828
Senast: Daredevil
·
Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 328
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama