Hur svårt kan det vara? Har googlat till förbannelse men det heter massa konstiga saker (t.o.m. bomull heter massa olika saker?!), är snordyrt eller har nån konstig egenskap. Jag har ett litet fönster ovanför min diskbänk, ganska högt upp så jag får solen i ögonen när jag står där. Har kommit fram till att bästa lösningen är en liten minigardin hängd på två enkla krokar så kan jag hänga för när det är soligt och sen hänga den åt sidan igen. Vill alltså ha ett tyg till detta som är:
*så pass tjockt att solen inte gör ont i ögonen, men ändå inte mörkläggande
*tvättbart i maskin
*smidigt, inte helt styvt utan det måste hänga ned som en handduk när man hänger det åt sidan
*så billigt som möjligt
*gå att beställa på nätet.
Enklast hade ju varit att kolla i butik, men dels tycker jag det är jättejobbigt att gå in i butiker där jag känner mig helt bortkommen och dels har jag långt till någon sådan butik. Övervägde att vänta till nästa gång jag behöver in till stan och köpa en gardin på typ Hemtex och klippa sönder, men jag behöver ju pyttelite tyg, måste ju gå att komma billigare undan än en hel gardin som ändå ska slaktas? Vill ju dock inte beställa hem nåt som är tunnare än ett billigt dasspapper.
*så pass tjockt att solen inte gör ont i ögonen, men ändå inte mörkläggande
*tvättbart i maskin
*smidigt, inte helt styvt utan det måste hänga ned som en handduk när man hänger det åt sidan
*så billigt som möjligt
*gå att beställa på nätet.
Enklast hade ju varit att kolla i butik, men dels tycker jag det är jättejobbigt att gå in i butiker där jag känner mig helt bortkommen och dels har jag långt till någon sådan butik. Övervägde att vänta till nästa gång jag behöver in till stan och köpa en gardin på typ Hemtex och klippa sönder, men jag behöver ju pyttelite tyg, måste ju gå att komma billigare undan än en hel gardin som ändå ska slaktas? Vill ju dock inte beställa hem nåt som är tunnare än ett billigt dasspapper.