Hjälp mig färga silver till guld!

P

Peaches

Fick hem en jättefin väska i dag. Problemet är att beslagen är silverfärgade... Och det funkar inte för mig, är en guldtjej ;)

Så; Kan jag på något sätt "förgylla" beslagen? Någon lack som är hållbar?
 
Sv: Hjälp mig färga silver till guld!

*Puttar*

Köpte guldspray i dag. Testade att pensla på det på en stor silver dekoration. Blev sådär.... Ingen som har tips på något annat lack? nagellack känns ju relativt hållbart, men rätt dyrt.
 
Sv: Hjälp mig färga silver till guld!

Charmexhär på buke spraylackade sina stigbyglar med bra resultat... men om det funkar på en väska vet jag inte... Svårt att maskera det andra skulle jag tro...
Vad du än använder så bör du nog klarlacka ovanpå så det tål lite hårdare tag... Kan ju bli lite rispigt fort annars kanske...
 
Sv: Hjälp mig färga silver till guld!

Aha, smart!:idea:
Hade inte tänkt på att man kan klarlackera efteråt. Tack!:)

Kan ju inte spraya på färgen utan sprayar på ett papper, tar sedan en pensel och penslar på sprayen... Lite omständigt, men funkar.
 
Sv: Hjälp mig färga silver till guld!

varför inte köpa nya spännen etc som är guldplätterade då?
 

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·
F
Kropp & Själ Jag har sedan några år tillbaka besvär med spända muskler i nacke och skuldror. Ihärdiga kiropraktorer, massörer och naprapater har...
2
Svar
34
· Visningar
1 878
Senast: Fruentimber
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 252
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 714
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp