Hjälp mig att tolka startlistorna.

Mirabella

Trådstartare
Propositionen ser ut såhär för min tävling i helgen. Betyder detta att de börjar med D-ponnyerna och sedan sänker? :confused:

Klass 6 Kat. D 0.80 m Kat C. 0.70 m Kat. B 0.60 m Kat A 0.50

Clear Round; Rosett

Därefter:

Klass 5 Kat. D 0.90 m Kat C. 0.80 m Kat. B 0.70 m Kat A 0.60 m

När man tittar på startlistorna ser det ut såhär:

Klass 5A/A+5B/A HOPPNING kat.A+B: 0.60-0.70 m(Lätt C),AVD. A,BEDÖMNING A0+A0 två faser

Klass 6D HOPPNING kat.D: .80m (Lätt D), AVD. A, BEDÖMNING Clear Round

Klass 6A/A+6B/A+6C/A HOPPNING kat.A+B+C 0.50-0.70 m(Lätt D), AVD. A, BEDÖMNING Clear Round

Om man börjar nedifrån då som de ska göra ser det ju ut som att de små börjar först?

Sv: Hjälp mig att tolka startlistorna.

Dom börjar med dom små och höjer sen

Vet att det blir lite rörigt iomed att man ska skriva höjderna i Proppen med Kat D först och gå neråt
Det är det som står i startlistorna och i ryttarmeddelande som gäller

Sen förstår jag inte varför man inte sorterar startlistorna så första klasserna står överst.
Har sett arrangörer som använder equipe och inte gör det, när det är så himla enkelt

Senast ändrad:
Sv: Hjälp mig att tolka startlistorna.

På en del tävlingar, startar Kat. D först i 1.a klassen. Där efter är det som vanligt.

Brukar stå som en punkt i proppen.

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 439
Senast: Ewelina02
·
S
Hoppning Hej är det någon som vet hur det går till när man anmäler sig när man ska rida en klass sedan en lagklass. Ska jag anmäla mig till både...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: shegall
·
M
Tävling Hej. Ja, nu måste jag få lite klarhet i dessa regler om att tävla ponny som senior. Jag ska eventuellt låna en kompis systers D-ponny...
Svar
13
· Visningar
5 348
Senast: Pancakes
·
Hoppning Hej Dottern ska debutera i hoppning. Hon ska tävla på en Lokal ponnyhoppning i klasserna lätt D bed. Clear round och Lätt C Bed 2 faser...
Svar
9
· Visningar
1 603
Senast: Snuffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama