Hjälp mig att må bättre.

annie_cool

Trådstartare
Hej jag var till hc på hälsokontroll och jag har något högt blodtryck igen och har gått upp i vikt vilket jag håller på med att lösa. Men behöver lite tips och råd hur jag ska få ner mitt blodtryck igen hur ska jag göra?går mycket dock inte så fort och långt pga min häl.

Förr i världen åt folk med högt blodtryck en matsked sura lingon, eller vattlingon, morgon och kväll. Det höll blodtrycket nere och ska visst inverka positivt på kolestorolet med. Gubbarna och gummorna kunde dom! :D

Recept:
Fyll en väl rengjord burk med väl rensade och sköljda lingon. Se till att använda lingon som är oskadda och fräscha.
Häll på kokt, avsvalnat vatten ända upp till kanten så att lingonen täcks väl.
Stäng burken och förvarar lingonen svalt och mörkt i en månad.

Ät bra mat, motionera hälsosamt. Rök inte och drick inte alkohol. Undvik övervikt. Drick inte kaffe. Stressa inte.

Ja eller så kan jag ju gå till gymmet finns tv¨å stycken här det ena är lite dyare en det andar men det ger ju bra med träning och har tänkt på det och så.

Tack för era tips ska försöka ta tag i det .

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 100
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 086
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Reklamera häst