Hjälp mig att finna tomten!

Otter

Trådstartare
Min svärfar gick tragiskt nog bort i cancer för några år sedan, och innan sin bortgång gav han min sambo en värmeljuslykta (heter det så?) i form av en tomte.

Tråkigt nog dök tomten ned ifrån en hylla förra året och dödförklarades på plats. Min sambo blev väldigt ledsen över att tomten inte gick att rädda och i år har jag försökt finna en ersättare. Dock utan större framgång.

Den liknar tomten på bilden nedan, det som skiljer dem åt är att sambons tomte inte enbart bestod av skägg utan hade en grå kropp. Dessutom var "ventilationshålen" på tomten stjärnformade. Någon som vet vilken tomte jag syftar på och vart jag kan finna den? Eller någon som sett en liknande tomte?

Tacksam för all den hjälp jag kan få!

20810584-origpic-8b7e14.jpg_0_0_100_100_300_300_75.jpg

Sv: Hjälp mig att finna tomten!

Den påminner otroligt mycket om sambons tomte! Vart hitta du den? :)

har en sån själv så kollade upp vad som stod under den , skickar pm til dej!

Tack så hemskt mycket, det är precis den tomten jag söker! :bow::bow:

*kl*

Tomten är tydligen av märket "Nääsgränsgården" men verkar tyvärr ha utgått ur deras sortiment. Följde Gupellos råd jag fick via PM och har nu mailat dem för att höra om lyktan går att få tag i. Är det däremot någon som vet med sig att de sett tomten ganska nyligen får ni mer än gärna slänga iväg ett PM.

Kanske dyker den upp på tradera? Söker man på Nääsgränsgården idag dyker "din" tomte upp i form av grytlappar och en väldigt söt glaskula.

Har du någon Köp/sälj xx (xx=närheten av dig) grupp på facebook? Där kan du ju efterlysa att du önskar köpa en sådan tomte :) Kanske finns det någon som har en i gömmorna :)

Jag har en sån tomte till övers om du är intresserad :) . Skickade PM, men är osäker på om det kom fram :confused:

Om det inte löste sig med Filuran så finns det exakt sådana tomtar (fast högst troligt en kopia förstås) som du beskriver på Gekås, jag köpte en igår! Även om du har lite långt kanske du känner någon som ska dit eller bor i närheten. :)

Vill tacka alla som hjälpt mig i jakten på tomten, och jag kan med glädje meddela att det nu står en sådan tomte jag söker här hemma i vardagsrummet!

Tack ytterligare en gång Filuran för att du skänkte tomten till min sambo. :love::bow:

Åhhh vad gulligt gjort av Filuran. Buke och dess medlemmar när det är som bäst :love::love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka