Nu var det länge sedan jag var och läste på det här forumet...kanske har något med det att göra!? :smirk: Jag känner iallfall att jag håller på att förstöra relationen med min häst. En relation som jag själv tycker att jag byggt upp ganska långt! Jag vet inte om det är ridningen som kommit emellan eller om det är för att jag själv har ändrats.
Vi kommer iallfall fortfarande rätt så bra överens på marken, även om jag ser att hon även där försöker ifrågasätta vem som är ranghögst. Värst är det ändå när vi rider. Då tar hon över kommandot direkt. Inte så att hon sticker iväg någonstans eller så, det är hon alldeles för lat för :smirk: Däremot så har hon en väldigt bestämd vilja om vilket håll vi ska gå åt
Jag vet inte vad jag ska göra åt det. Det har blivit fler och fler dragkamper i munnen och jag har fått fler och fler utbrott på henne...vilket jag vet är jättefel! och jag får alltid jättedåligt samvete efteråt
nu måste jag verkligen få slut på de här dumheterna från min sida...jag vill inte att hon ska behöva stå ut med mig...Så nu behöver jag hjälp! Vet inte vad jag ska göra...förstår att jag inte berättat så jättemycket, men fråga vad ni vill veta så fyller jag in luckorna..
hur ska jag få tillbaka henne förtroende? hur ska jag kunna bli snäll mot henne? och hur hindrar man tillfälliga vredesutbrott från att komma ut?
Vi kommer iallfall fortfarande rätt så bra överens på marken, även om jag ser att hon även där försöker ifrågasätta vem som är ranghögst. Värst är det ändå när vi rider. Då tar hon över kommandot direkt. Inte så att hon sticker iväg någonstans eller så, det är hon alldeles för lat för :smirk: Däremot så har hon en väldigt bestämd vilja om vilket håll vi ska gå åt
hur ska jag få tillbaka henne förtroende? hur ska jag kunna bli snäll mot henne? och hur hindrar man tillfälliga vredesutbrott från att komma ut?