Magnum
Trådstartare
Så småningom här efter semestern kommer det antagligen inköpas en hästtransport
(första)
MEN jag vet inte riktigt vad det är jag vill ha
Prisklass mellan ca 20-25000.
Bra golv, väggar, el och underrede har jag som självklarhet:smirk:
Efter de sakerna är detta vad jag vill ha:
*Mitt största krav är bommar bak. (Plus att det måste finnas helbom alt 3/4 bom också..) Vilka årsmodeller ska man kolla på isf? Vilka märken har bommar bak som standard från vilket år?
*Sparkplåtar är ett plus, men det kan man ju fixa "själv" om det är så.
*Fronturlastning är ett plus ur säkerhetssynpunkt men inget krav där heller.
*Sen ska det vara ett "svenskt släp".
*Gärna att man kan utrusta det med dörrar bak om man skulle vilja senare(Endast Ume och Boj?)Alltså dörrar istf bommar!
VV har jag redan valt bort av olika anledningar.
Har kört endel Tranesläp som ligger kanon efter bilen, men känns lite för trångt framför hästen..I övrigt är det nog ett av de som känns mest intressant ft.
Boj har jag också förälskat mej i, men vill INTE ha dörren mitt fram dock..men de modellerna med vanliga dörrar på sidan som ser lite nyare ut, de är väldigt intressanta! Ljusa och fina!
(Tror de också heter Bravo? kan man utrusta dom med kombiläm om man får drömma lite?)
Ume och Kylinge har (alla?) en stolpe i mitten i fram vilket inte känns helt ok det heller. Kan man köra utan mellanvägg ?
Dalavagnen(samma som Trane?)?
Rekotrailer?
Brenderup?(är det svenskt?
)
Fram med alla åsikter och synpunkter nu! Nåt annat märke ni kan rekomendera kanske, som jag glömt?
Vill dock helst inte ha nån diskussion huruvida VV är bra eller dåligt eftersom jag redan valt bort det och inte ens är med i mina funderingar..

MEN jag vet inte riktigt vad det är jag vill ha
Prisklass mellan ca 20-25000.
Bra golv, väggar, el och underrede har jag som självklarhet:smirk:
Efter de sakerna är detta vad jag vill ha:
*Mitt största krav är bommar bak. (Plus att det måste finnas helbom alt 3/4 bom också..) Vilka årsmodeller ska man kolla på isf? Vilka märken har bommar bak som standard från vilket år?
*Sparkplåtar är ett plus, men det kan man ju fixa "själv" om det är så.
*Fronturlastning är ett plus ur säkerhetssynpunkt men inget krav där heller.
*Sen ska det vara ett "svenskt släp".
*Gärna att man kan utrusta det med dörrar bak om man skulle vilja senare(Endast Ume och Boj?)Alltså dörrar istf bommar!
VV har jag redan valt bort av olika anledningar.
Har kört endel Tranesläp som ligger kanon efter bilen, men känns lite för trångt framför hästen..I övrigt är det nog ett av de som känns mest intressant ft.
Boj har jag också förälskat mej i, men vill INTE ha dörren mitt fram dock..men de modellerna med vanliga dörrar på sidan som ser lite nyare ut, de är väldigt intressanta! Ljusa och fina!
(Tror de också heter Bravo? kan man utrusta dom med kombiläm om man får drömma lite?)
Ume och Kylinge har (alla?) en stolpe i mitten i fram vilket inte känns helt ok det heller. Kan man köra utan mellanvägg ?
Dalavagnen(samma som Trane?)?
Rekotrailer?
Brenderup?(är det svenskt?
Fram med alla åsikter och synpunkter nu! Nåt annat märke ni kan rekomendera kanske, som jag glömt?
Vill dock helst inte ha nån diskussion huruvida VV är bra eller dåligt eftersom jag redan valt bort det och inte ens är med i mina funderingar..