Hjälp mej!! Min hund är halt...

Sv: Hjälp mej!! Min hund är halt...

Stoppard skrev:
Veterinären kan ju bara rådgöra per telefon. Det är ju ägaren som ser hunden och får ta beslutet om de vill komma in i alla fall. Man ska dock vara medveten om att det inte är säkert att försäkringen täcker det om det ej bedömms som akut. Det är ju tråkigt om försäkringarna blir dyrare för att en del är hypokondriska eller tycker att det är smidigare att komma på jourtid än att ta ledigt från jobbet. (OBS Detta betyder inte att jag anser att alla som åker in på jouren tillhör något av ovanstående. Har full förståelse för att man är orolig.)

För oss så täckte försäkringen iaf så det var bra :)

Rigoletto skrev:
Vad är panosteit?

Det är en slags inflammation i de långa rörbenen som man även kan likna vid växtvärk. Hältan går ofta mellan olika ben och är väldigt jobbigt och smärtsamt för hunden. Ofta får hunden också feber.

Hej
vad du en gör åk direkt
Min hund hadel ikandant min vet bad mig vänta inge farligt sa hon men jag åktei allfall o de visade sig att han hade den värsta frakur en hund kan ha fårn lår till knä rakt igenom alltså inte rätt av. min hund fick lida något enoprmt i en dag innan tack vara henne men efter röntgen gipsades han o fick gå 4 veckor med de så nu är han precis frisk.
Så åk i väg du ångrar dig sen annars. Min hund blev ytterst svullen reagerade inte dem minsta när du drog ut benet osv men där ser man detta endast pga frakturen var av som den var.
råder verkligen dig att åka o klart de gipsar o fixar nu

Rigoletto skrev:
Hej,hej! Jag var på Valla djurklinik i Linköping i måndags. Hon hade då hoppat på tre ben fredag,lördag, söndag och fram tills jag åkte på måndagen kl 12,00. När jag lyfter ur henne ur bilen kl 13 så springer hon på alla fyra benen som om hon aldrig haft ont!!

Ja,ja det var ju bara att gå in till vet. ändå och göra en koll, men det var ingenting, som tur var.
Hon kände på alla leder och ben och tillväxtzoner men hunden reagerade inte det minsta, och vet. kände inget konstigt heller.

Vad skönt att det gick bra med hunden! Det är inge roligt när hundarna blir halta, men nu gick det ju bra! Hade vet. nån som helst aning om vad hältan hade kunnat bero på ??

Nej, hon hade ingen aning. Jag tror att hon har sprungit upp i en grushög, (hon var ju med min sambo på jobbet, där ar det massor med grus/sandhögar som hon springer upp i, gräver som en stolle, och så springer ner igen) och när hon har vart på väg ner så har tassen vikt sej bakåt så hon har kanat ner med sin tyngd på tassen vikt bakåt. Det är min teori...

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: igbest
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 882
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi var på vår kvällspromenad, kom en kille på sparkcykel bakom oss, min ena hund reagerade och hoppade framför mig och jag råkar då...
Svar
4
· Visningar
1 571
Senast: Indigo15
·
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka