Hjälp mej att banta hans stora rumpa;)

T

Teppis

Hejsan jag har ett litet problem. Min islandshäst Teppis har en jätte stor å "fläskig" rumpa:smirk: ...hur ska jag göra för att banta den. Jag har försökt nu i två år. Snälla hjälp mej om ni har något bra tips! Kram Fillan

Sv: Hjälp mej att banta hans stora rumpa;)

Byt ut fläsket mot muskler, klättra sommartid & jupsnö jobba vintertid (om det är mycket snö dvs.), se till att han jobbar i rätt form när han rids så han sätter bakdelen under sig...

Glimfeather, pmm, jos

Jag tycker att ni borde ta lite hänsyn till att trådskaparen faktiskt är helt ny och inte kan med eran humor än;)

Välkommen hit Teppis:bow:

Jag skrattade åt Glim, inte åt trådskaparen.

Förövrigt missade jag helt att Teppis var ny här, men nu när du uppmärksammade mig på det säger jag också Välkommen Teppis!

det var inte humor, hästar ska ha stora rumpor, disskuterade det senast idag när jag inspekterade min ena medryttarhäst tillsammans med hennes ägare, att hon börjar få en stor och fin rumpa :)

Okej, förlåt. Mitt misstag.

pmm: Okej, Jag uppfattade det fel. :)

haha, banta en rumpa.. ja, du.. Gör rumpövningar ;)

Folk brukar komma släpande med bilder på stackars hästrumpor som ser ut som "tak". Har du en häst med redig ändalykt, med formen av ett hjärta, är det nog ingen fara för hästhälsan direkt.
Det är väl bara att kolla av att hästens foderstat är ok, o sen ut o träna!
Baken blir ju lite mindre "bullsig" när fett förvandlas till muskler vartefter, om det nu är en muskulös "träningsrumpa" man eftersträvar.

Teppis skrev:
Hejsan jag har ett litet problem. Min islandshäst Teppis har en jätte stor å "fläskig" rumpa:smirk: ...hur ska jag göra för att banta den. Jag har försökt nu i två år. Snälla hjälp mej om ni har något bra tips! Kram Fillan
Få se en bild på jätterumpan då:d

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
560
Senast: tara
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur