Hjälp med westernsadel

ishmanda

Trådstartare
Ni som kan det här med Westernsadel. :bow:
Jag har ett Fullblodssto på 160cm som jag vill köpa westernsadel till. jag rider idag i en hoppsadel normalbom, 17". :confused:

Har funderat på en Bighorn Arabian light men vet inte om den kommer passa.
Kan som mest lägga 10 000kr, kommer troligtvis köpa begagnat.

Har någon förslag på sadel till mig som kan passa min häst?

Foto finns på http://www.ishmanda.se/annie-foto.htm

Sv: Hjälp med westernsadel

Ni som kan det här med Westernsadel. :bow:
Jag har ett Fullblodssto på 160cm som jag vill köpa westernsadel till. jag rider idag i en hoppsadel normalbom, 17". :confused:

Har funderat på en Bighorn Arabian light men vet inte om den kommer passa.
Kan som mest lägga 10 000kr, kommer troligtvis köpa begagnat.

Har någon förslag på sadel till mig som kan passa min häst?

Foto finns på http://www.ishmanda.se/annie-foto.htm

Hej
Jag tycker du ska ta ut en sadel utprovare el åka till en. Jag rekomenderar Tommy Gustavsson de finns en tråd som jag lagt ut hans hemsida på men här kommer den igen. Han är störst och den duktigast i svergie på detta och han har ca 300sadlar i lager. Och han är inte dyr. där får du en ny sadel för 13000kr tex Billy Cook.
Jag har haft fullblod hela mitt liv och vet att de inte är lätt att hitta sadel till dom. så var nogrann från början de vinner man på i längden.
Ring och prata med honom. om du tittar på hans sida så ser du att han är den som säljer alla sadlar till alla andra= återförsäljare.
Han har hållt på i ca 30 år eller så. www.scandinavianwestern.com
Lycka till.

Liknande trådar

Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 474
Senast: Bison
·
Utrustning Har en unghäst som blir fyra i år och tyvärr växt ur sin Amerigo Vega hoppsadel. Till min stora sorg.Förmodligen räcker det att bredda...
Svar
3
· Visningar
1 398
Senast: Estivuz
·
Western Hej! När det blir egen häst kommer pållen troligtvis mest vara för nöjesridning, men visst hade det varit roligt att tävla i både trail...
Svar
9
· Visningar
2 199
Senast: Void
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka