Hjälp med virusdefinitioner! *heelp*

ika77

Trådstartare
Ja det är som så att jag använder mig av virusprogrammet F-Secure 2007.
Men nu har det börjat blinka en röd varningsgrej(utropstecken) .
Detta beroende på att Virus-definitionerna är MYCKET gamla, står det.
Men jag kan inte för min värld hitta några som helst problem i inställningarna i virusprogrammet.
Han hämtar ju inte de de definitionerna automatiskt.. som han borde..
Detta är inte detsamma som de vanliga uppdateringar för det hämtas automatiskt.
Har kollat i Hjälp avsnittet och där står det att jag ska Aktivera allt som är Inaktiverat.. Men det finns inget som är inaktiverat som kan ha med hämtningen av de nya virusdefinitionernma.

Detta gör ju nu att datron känner ju inte igen alla de nya typer av virus som kommit de senaste 1,5 månaden.
Och det är nog bara en tidsfråga innan vi blir drabbade.
Är det nån som har F-secure 2007 här som är lite duktiga på detta eller kanske rent av har haft samma problem?

Det har inte hämtats några nya alls sen vi installerade det den 12 juni...
Det är Kritiskt nu! :crazy::cry:

Sv: Hjälp med virusdefinitioner! *heelp*

Ingen? :cry:

Kör just nu en online-scanning från F-secure..
Tänkte om det kanske kan ligga nåt virus som stoppar upp det F-secure jag har i datorn så det inte kan ta hem nya virus-definitioner.

Får nog snabbare och bättre svar om du kontaktar supporten direkt.

(Och 1½ månad är inte så farligt. Jag uppdaterade mitt senast 12:e maj, och gången innan det var nog någon gång i januari... Inte uppdaterat operativsystemet på ett par år heller, och har inga virus eller annan malware.)

Men blinkar ditt kritiskt och det står: "Dina virusdefinitioner är mycket gamla" ?

Jag får ont i magen av det.. men jag får kontakta dem och fråga vad det kan bero på...;)

Men blinkar ditt kritiskt och det står: "Dina virusdefinitioner är mycket gamla" ?
Nej, det första jag gör när jag installerar sådana program är att säga till dem att hålla tyst om allt sådant och låta den av oss (jag och programmet) med en hjärna sköta det.

För att det går inte.
Eller jo, de vanliga uppdateringarna går.
Men inte virusdefinitionerna.
"Kontrollera nu" står det om man går in där man kan se när nästa automatiska uppdatering skall ske.
Men virusdefinitionerna söker den inte efter alls.
Och det finns inget sättt att kontrollera eller uppdatera dem själv heller...
Är det nåt som stoppar upp detta i mina inställningar tro?
Men då borde den ju inte kunna ta hem de vanliga uppdateringarna heller....:confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka