Hjälp med titlar

Jozze

Trådstartare
INTCH
SCH
DKCH
NCH
FINCH
NORDCH

Är jag helt ute och cyklar när jag gissar att dessa titlar betyder (i fallande ordning):
Internationell Champion, Svensk Champion, Dansk Champion, Norsk Champion, Finsk Champion och Nordisk Champion?

Betyder SUCH Svensk Ung(hunds)Champion?

Finns det någon bra sida där man kan kolla upp alla dessa förkortningar? :)

Sv: Hjälp med titlar

Hej.
SUCH - Svensk Utställnings Champion
NUCH - Norsk Utställnings Champion
DKUCH - Dansk Utställnings Champion
FINUCH - Finsk Utställnings Champion
NORDUCH - Nordisk Utställningschampion
Alltså - bokstaven "U" indikerar utställningschampion. Mig veterligen finns inga titlar som lyder:
NCH
SCH
DKCH
FINCH
En titel måste indikera vilken typ av championat det handlar om. Således finns det flera olika typer av Svenska Championat exempelvis. Därför kan man inte skriva eller säga SCH, för det finns inte en godkänd titel som heter så. Däremot finns det ju en uppsjö av olika svenska championattitlar man kan erhålla på sin hund:
SVCH - Svensk ViltspårsChampion
SJCH - Svensk JaktChampion
osv....
/Karin

SUCH och SCH brukar de skriva som utställningschampion..Varför det är så vet i tusan, SCH är nog en gammal bedömning...

//E

Tyckte väl att det var en bokstav som saknades! :idea:

Titlarna är tagna från en uppfödares sida och är de (utställnings-)titlar en av deras uppfödningar erhållit. Har heller aldrig sett den förkortningen förut (utan U), men reflekterade inte över det helt enkelt :D

Tack för hjälpen iaf!

Senast ändrad:

Helt Off topic - jag kan inte låta bli att kittla din igelkotts tassar med peken, har han fnittrat konstigt så är det bara jag......

Visst är den söööt!? :love: Kröp omkring på pojkens gräsmatta i somras, och några minuter senare kom en dubbelt så stor och ville vara med ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka