Hjälp med namn till valparna!

G

goldengalactica

Kommer i dagarna att få valpar (hoppas jag) med min Dansk svenska gårdshund. Hon heter Gaia Galactica och hanen Viggo. Nu vill jag ha namnförslag. Alla andra döper ju första kullen på A. Men jag döper nog gärna på G efter tiken. Namnen får enligt SKK vara längst 11 bokstäver och ingen får heta dubbelnamn. Typ Gaias gosing och Gaias gulla! Ganska larviga bestämmelser....men vad gör man som privat. Uppfödarna får ju döpa till de mest märkliga namn! Snälla - förslag önskas! Tack för hjälpen!:bow:

Sv: Hjälp med namn till valparna!

Ops, blev fel. Läste på SKK s sida igen. 14 bokstäver får det vara och bindestreck går bra men då inte med samma "förnamn" på valparna, t ex Gaias .......
Gaia är ju världsmodern och Galactica syftar väl på galaxen. Vore kul med tema om detta.

Gilbert, Gina, Grace, Gnistan, Granat, Gullviva, Gry... ja, mer kommer jag ej på nu.
Alla valpar är tingade eller? :angel:
:)

Supersnyggt namn på tiken.
Hmmm.... G är en svår bokstav... Återkommer om jag får en:idea:

ååååå:bump: :bump:
har du en dsg!!!?! ,ja me!!:D
helt ljuvliga hundar!

min man var jätte skeptisk till rasen innan, men så komm våran lilla "norpan", å nu vill han ha en till:p .

namnförslag: gulliver, göran, goliat, gunvor, gisa, gina, galleo,grodan...
öhh,inte dom bästa förslagen kanske... återkommer om jag kommer på fler... (G e kanske inte den lättaste....:rofl: )

hoppas vi får se lite bilder sen när underverken kommer :bow: :bow:

Galaxy
GalacticGirl
Gemini
Gleam
Gravity
Gale

Geneva
Ghana
Guatemala
Gambia
Georgia

Grizzly
Gallore
Gangster

Forst sa tankte jag nagonting med rymd, da tiken heter som hon heter. Men det fanns inte sa manga rymd-ord pa G. Sa da blev det geografi-ord pa G, men det var jag dalig pa sa det blev stallen pa G. Allt pa engelska forstas.
Sedan blev det nagot namn som ar allmant sadar, men som ar ett ganska coolt hundnamn. Gillar Grizzly! :)

Åh vad alla är gulliga och hjälpsamma. Jag har 3 småttingar tingade så blir det flera behöver jag flera som vill ha:angel: o nej, ingen reklam:) pm a om ni är intresserade. Massor av bilder finns på tik och hanen!

Hej!
Skickar här länk så ni kan se valparnas föräldrar. 2 bilder på mamma Gaia Galactica och en på pappa Viggo. Den ena bilden på Gaia är som 7 mån unghund!http://i46.photobucket.com/albums/f147/goldengalactica/gaiaalfta.jpg
http://i46.photobucket.com/albums/f147/goldengalactica/gaiatuggboll.jpg
http://i46.photobucket.com/albums/f147/goldengalactica/msinterjan.jpg

jaha, det här verkar ju inte fungera med några bildlänkar. Sätter in bilderna här direkt istället då! Goa va!
gaiaalfta.jpg

oj vad det krånglar...tryckte lite för fort. Gaia på bilden ovan och här kommer pappa Viggo:
msinterjan.jpg

Gizza, Glimma, Glittra, Gossip, Goza, Gozzi, Grejja, Guinness, Gypsy, Gucci, Gore-Tex, Gizmo

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen.. Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets...
Svar
18
· Visningar
2 032
Senast: ElinAgnes
·
Hundavel & Ras Igår kom min E-kull med dvärgschnauzer p/s till världen! Hela 7 stycken blev det, varav 5 hanar och 2 tikar. Nu vill jag ha namnhjälp på...
2
Svar
27
· Visningar
3 983
Senast: igbest
·
Islandshäst Tänkte kolla om det är någon duktig person här inne på isländska! Jag skulle vilka döpa mina valpar efter isländska namn, dock vill jag...
Svar
2
· Visningar
2 347
Senast: idaa4
·
Övr. Hund Nu är det dags igen för en namntråd! Mina valpar är snart 14 dagar och det är dags att börja fundera på namn. Rasen är dvärgschnauzer...
Svar
18
· Visningar
1 893
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama