Hjälp med motivationen

C

Celsiano

Hej alla!

Hur motiverar ni er i detta usla väder?

Jag känner att all min motivation är som bortblåst, de är inte längre ett dugg kul att rida och träna längre. Ingenting funkar i ridningen jusst nu, hästen är sur och grinig, jag är sur och grinig, redan innan jag tar mej upp på ryggen. Detta är ju föga bra förutsättningar till ett bra ridpass!
Allt är bara grått och lerigt, inga tävlingar att tagga till dom närmaste månaderna, och solen har jag inte sett på flera veckor :crazy:

Haha usch va gnälligt de blev då.
Men antar att de finns fler som känner motivationen tryta i dom här tiderna.

Hur gör ni för att hålla glöden uppe?
Funderar på att åka och shoppa lite, unna mej och hästen nått fin (och dyrt:d)

Sv: Hjälp med motivationen

Ja nåt nytt och fint är alltid bra!
Jag har också haft/har en sån period nu. Jag brukar köra ett extra pass för nån av mina tränare, kanske går det inte bättre för det men då har man alla fall nån som kan pusha lite. Och är man sur redan innan man hoppar upp är det ingen idé, ta en tur i skogen. Eller kör ett pass med bara skritt.
Nåt annat som kan vara kul om man har möjlighet är att byta häst med en kompis, ett eller flera ridpass eller kanske bara en kvart. Men visst är det tungt i regnet, leran, grått, mörker...November är en onödig månad. Hoppas på lite snö snart:)

Javisst är det tungt den här årstiden. Underlaget är kasst, det är kolsvart, solen lyser med sin frånvaro men nederbörd har man upp till öronen. Vet inte om jag har något annat tips än att tänka på att det är övergående. Jag lägger sällan ambitionsnivån speciellt högt i november månad, utan tar det för vad det är och passar på att låta hästen få en lite lugnare period.

Har du ngn bra tränare? Kanske skulle prova att rida för ngn annan tränare och få lite nya idéer?

Annars kanske det kan vara en idé att ge hästen och dig en viloperiod några veckor...

Själv håller jag mig motiverad med hjälp av min suveräna tränare :D

Jag förstår vad du menar.. det är jätte tråkigt väder och man känner inte alls för att åka till stallet och ta hand om hästen speciellt inte rida.
Men jag motiverar mig själv genom att rida lite dressyr ute. Slalom kring träd, träna skänkelvikning. Jag har på så sätt märkt att mina hästar går tusen gånger bättre ute än på banan. Då går det mycket bättre sen på träningar.
Det är ju alltid kul att köpa nya saker :) så det tycker ja du ska göra.
Hoppas det löser sig.

Hej alla

Nu har jag vart och shoppat lite nya grejjor:love:, Pratat med min dressyr tränare och ska åka och ta några extra träningar för henne.
Åker även och rider KMet i helgen känns skönt att ha nått att se fram emot iaf:D
Hoppas på att jag hittar motivationen igen... Snart kommer snön och då blir de roligare igen :laugh:

Då vi inte har nått ridhus brukar jag ge hästen vila när de blir så där oendligt hårt i backen, så de får vänta ett tag.

Tack för tipsen:laugh:

Jag har inte riktigt det problemet för jag taggar alltid till ngt sjukt när sista tävlingen är över, då har man massa månader på sig att jobba upp till nästa "nivå". Sen älskar jag hösten också tycker verkligen det är urmysigt :love: Men iaf om min motivation tryter så brukar jag rida ut och mest flamsa runt med mina hästar. Jag har haft lite ont om tid nu dom senaste veckorna så 4-åringen och jag har mest busat runt på terrängbanan/galoppbanan osv. Det är bra att göra kravlösa roliga saker ett tag. Red första dressyrpasset igår på minst två veckor och inte var han nått sämre av det. Sen har jag ju tillgång till ridhus och det underlättar en del blir alltid lite motiverad när man rider runt bland duktiga ekipage. Shopping är alltid bra för hjärtat hihi :D

Jag vet precis vad du menar, det har regnat i vecka här hos mig. Inte nog med det så har skolan precis insett att vi går ut i juni - vilket resulterade i en lavin av läxor. Så inte coolt.

När jag verkligen inte har någon lust alls så rider jag t.ex. ut och busar, Long Reinar eller släpper hästen lös i ridhuset. Bara att se honom springa och busa kan man ju leva på ett tag :D

Man får skadad häst och har då motivation i massorTur att det finn andra hästar i stallet som jag kan rida så jag iallafall får träna lite:laugh:
/abstinensbesvär!

Håller med :p Har varit pepp hela hösten men hovproblem sätter P för det. Så jag har motivation upp över öronen! Hatar att bara pyssla, hästen tycker inte om det och blir bara frustrerad.

Min morot är iaf att börja träna i ridhuset. Några i stallet har börjat rida till ridhuset varje vecka och jag har en dressyrtränare som bara väntar på att vi ska komma igång :) Nu är dessutom mina skär slipade så jag kan klippa, han är nog världens lurvigaste fullblod, kan inte ens skritta igång honom utan att han blir svett nu...

Ja det finns mycket som peppar nu, men inte vädret! Vi svämmar över snart, det är lera överallt, blöta och leriga boots/täcken varje dag... Hästarna verkar dock inte misströsta :) Så min ljuslykta är att det är bra väg (alltså ingen lerig stig, uuh) till ridhuset, så man har åtminstone nåt varje vecka att se fram emot! Det märks att vi haft uppehåll ett tag, nivån är ruskigt låg, minsta lilla blir ju värsta glädjegrejen :p

Eller så blir man sjuk själv..:p När värsta febern lagt sig kan man göra vad som helst för att ut o träna. Sen är det ju en annan sak att man är dum som ger sig ut och rider fastän man inte är frisk..

kl

Nu är jag så förbaskat trött på leran!
Allt är blött och äckligt vi har inga bra ridvägar här och jusst nu är dom få vi har helt översvämmade så där går de inte att rida, våran lilla padock är inte mycket bättre den. men glad i hågen av att få göra nått vettigt åkte jag in till ridhuset häromdan, gick superbra:love:
Med motivationen på topp åkte jag hemåt, när jag skulle ta mej upp för backen till stallet med släp och allt så tog de stopp! där satt jag fast i leran, de bara sprutade lera och bilen bliv nästintill oigenkännlig under all lera.:devil:
Så nu fönderar jag på att byta stall tänkte att nu när man bara har en häst kanske man för engångsskull kan unna sig nått med ridhus:D, Blir ju lite dyrar men de är de kanske värt. Tror de kan hjälpa motivationen mycket att ha bra ridmöjligheter.:bump:

Ja men kolla om du kan byta stall tycker jag! Hästarna kostar ju en så mycket ändå, så lika bra att lägga på det där lilla extra som gör att man tycker det är värt det också. Bra ridmöjligheter är så himla viktigt för mig, utan ridhuset hade jag aldrig orkat. Har ändå känt lite samma sak nu när allt är så jäääävla lerigt. Men har bokat in lite mer träningar OCH igår var jag på globen. Bästa motivationen. Såg de finaste 5 och 6 åringarna och det är peppande eftersom min häst är 5. Såg en clinic och såg när proffsen red fram lite. Plus jag köpte jättefina nya skydd och boots, så nu jävlar känns det jättebra! :D

heja oss i mörkret tycker jag!

Liknande trådar

Kropp & Själ Skulle verkligen behöva era råd. Jag antar att jag inte är ensam med det här problemet. Det är nämligen så att jag senaste åren har gått...
Svar
1
· Visningar
590
Kropp & Själ Gör en liten smygpremiär på senior, med en gnälltråd :o Jag är så trött på alltihop just nu. Jag försöker "gilla läget" som vanligt...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 002
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar