Hjälp med jättehet ponny - utrustning

Om problemen inte finns vid något annat tillfälle än när det är bommar/hinder inblandade, så ska ni nog helt krasst inte hoppa nu. Alls. Jobba med dressyren tills problemen försvunnit även ur galoppen, börja sen introducera bommarna för honom igen. Att ränna iväg i höjden är det typ sämsta man kan göra, kan man inte rida ordentligt och ha koll på hästen på 30 cm kan man glömma att det kommer fungera på högre höjder, tråkigt men sant. Jag har som sagt själv suttit på en liknande häst, och provat mig fram den hårda vägen, och det enda som fungerade var att rida dressyr på henne och få henne mer lydig/utbildad. Sen hade jag den hästen i nästan elva år, så det måste jag säga ändå var en lycklig utgång, som inte hade blivit något bra alls om jag hade tagit på henne skarpare bett istället för att ta itu med grundproblemet, det vill säga mig.

Är hästen likadan om din tränare hoppar honom? Om inte, så kanske det är värt att hon tar hoppningen på honom just för tillfället?

Ja det är han men han går lite bättre då. Vi har funderat på att Cilla ska börja hoppa honom och testa "rida till" honom och jag ska rida dressyr på honom

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 760
Senast: Vogue
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 698
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar