D
Doris Day
Hej!
Det börjar nu närma sig för att betäcka mitt sto som jag köpte för 6 månader sedan. Vi har tittat, frågat och läst en hel del men har beslutsångest.
Vi har försökt analysera stoets styrkor och svagheter.
Det vi vill förbättra är mer elasticitet och bogfrihet i trav, bättre galopp, lite större avkomma och mer högställd.
Avkomman ska behållas och inriktningen är dressyr men ej utesluta hoppning i lätta klasser.
Stammen är D-Day-Brisad-Utrillo
Hon är 160 cm i mkh
Bra temperament trots sin far och vad han brukar ge.
Bra gångarter, mycket taktmässig.
Vi är som sagt nya inom detta med betäckning och tar gärna in åsikter från er erfarna inom avel.
De hingstar som vi funderar på är;
Bayron;
Bocelli
Rubinrot
Försökte lägga in en bild men det verkar omständigt. Måste man verkligen ha bilderna på Photobucket el liknande för att kunna bifoga dem?
Vi vill att avkomman ska få ett bra temperament/Psyke!
Tacksam för många svar!
Det börjar nu närma sig för att betäcka mitt sto som jag köpte för 6 månader sedan. Vi har tittat, frågat och läst en hel del men har beslutsångest.
Vi har försökt analysera stoets styrkor och svagheter.
Det vi vill förbättra är mer elasticitet och bogfrihet i trav, bättre galopp, lite större avkomma och mer högställd.
Avkomman ska behållas och inriktningen är dressyr men ej utesluta hoppning i lätta klasser.
Stammen är D-Day-Brisad-Utrillo
Hon är 160 cm i mkh
Bra temperament trots sin far och vad han brukar ge.
Bra gångarter, mycket taktmässig.
Vi är som sagt nya inom detta med betäckning och tar gärna in åsikter från er erfarna inom avel.
De hingstar som vi funderar på är;
Bayron;
Bocelli
Rubinrot
Försökte lägga in en bild men det verkar omständigt. Måste man verkligen ha bilderna på Photobucket el liknande för att kunna bifoga dem?
Vi vill att avkomman ska få ett bra temperament/Psyke!
Tacksam för många svar!