hjälp med hingstval..!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annast
  • Startdatum Startdatum
A

annast

Ska få "låna" ett fint sto efter Amiral- Fullblod som nu i maj ska föla med Cardento men efter det är planen att hon åter igen ska semineras för föl nästa år.

Är glad för att kunna få låna henne på detta sätt då hon har ett bra BLUP index och är meriterat med flera placeringar i svår klass hoppning. Har dock inge uppgifter på hennes tidigare avkommor ska kolla upp det mer, men hon har tidigare föl efter Feliciano, Spender S och Cartier..

Har funderingar på Tornesh eller möjligtvis hans avkomma Turmalin som många talar gott om.

Stoet är 1.66 det syns att hon är efter Amiral men är inte "tung" utan fullblodet har slagit igenom vilket gör henne till en ngt lättare modell som torde passa lite större resligare hingstar..

Jag var väldigt förtjust i Callahan när jag såg honom men som jag förstår är han inte i avel nu. Vill gärna hitta en hingst med bra steg trots att det är hopphingstar jag tittar efter går detta att kombinera tro;)

Har någon några bra förslag tar jag gärna emot dem!!

Sv: hjälp med hingstval..!

När jag läser stammen Amiral-xx så tänker jag ju dressyr. Kan tyvärr inte hjälpa dig, då jag inte har en aning om hur man får fram hoppehästar med den stammen, men jag ser fram mot alla förslag du kommer att få :) Tycker att det är roligt att det kan bli en så fin hoppavkomma till Amiral

Just pga stammen hade jag som du är inne på kikat på dubbel talanger och de jag kommer på som verkligen borde eller bevisat förvärva sig bra dubbelt är
Canterbury
Herzensdieb
Corlensky G
Ludwigs Champion (de äldsta är väl 3 i år, men de jag sett rör sig bra)
Chicos Boy
(Quite Easy!)

och de som ej bevisat sig än att kika på är
Cosmeo
Capriano
Baltimore
Chacco Blue

Tack - jättebra tips om just dubbeltalanger...jag har tittat lite på Corlensky G..har fått tips om några hingstar från uppfödaren.... Empire VDL och Click and Cash...vet ni något om dem??

Just pga stammen hade jag som du är inne på kikat på dubbel talanger och de jag kommer på som verkligen borde eller bevisat förvärva sig bra dubbelt är
Canterbury
Herzensdieb
Corlensky G
Chicos Boy
(Quite Easy!)

Cosmeo
Capriano
Baltimore
Chacco Blue

Bevisat sig har väl hingstarna gjort först med ryttare på ryggen.Vad är det för fel på Chacco Blues förärvning????

Canterbury
Herzensdieb
Corlensky G
Chicos Boy
(Quite Easy!)

Cosmeo
Capriano
Baltimore
Chacco Blue

Bevisat sig har väl hingstarna gjort först när avkommorna visar sig väl med ryttare på ryggen......Vad är det för fel på Chacco Blues förärvning då???

Förutom hingstval letar jag efter något förslag på avtal som jag vill skriva mellan stoägaren och mig..man borde väl hitta exempel någonstans men jag har inte lyckats hittills....någon som vet var jag sak leta...eller rent av har något ???

Men den stammen hade jag också valt en dubbeltalang.

Heartbeat, Corlensky och Ludwigs Champion ger ju både hopp och gångarter av det man har sett på deras avkommor även om avkommorna fortfarande är väldigt unga.

Annars Quite Easy och Aerline har ju bevisat vad han nedärver.

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 872
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 625
Senast: pastejja
·
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 635
Senast: maria_b
·
Avel Skulle verkligen behöva tips och råd då jag är sugen på att ta föl på mitt sto iår men verkligen inte är speciellt insatt i avel och...
Svar
4
· Visningar
1 371
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama