Hjälp med hingst val!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Gazzan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hjälp med hingst val!

Därför att jag tycker att vi har ett allldeles för lågt fullblodsinslag i den svenska halvblodsstammen!

Jag är den första att instämma, men de flesta trak har hög fullblodsandel. Många är över 80 %.

Så varför Bayron, om man ska återgå till frågan? Var finns förädligen där? Även om trådskrivaren tydligen ville ha en kraftigare häst.

Vad har Bayron med förädling att göra? Det är du som pratar om förädling, inte trådskaparen.

förra gången tog jag laurin som är 172 och fölet äridag 6 år och 175 =)

Ja du temprament hade hon som ung har väl de idag med men inte lika påtagligt som förr.
Så en snäll menlös hingst vore bra till henne*ler*

Liknande trådar

Avel Går i tankar om att betäcka mitt ena sto nästa år. Jag behöver råd och tips om avel då det var 12 år sedan senaste fölet hemma. Framför...
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: Görel
·
Avel Hej! Jag är "nybörjare" på vad det gäller att välja hingstar och vilka papper som behövs.. Är hingstvan unghästvan och även ridit in...
2
Svar
23
· Visningar
2 375
Senast: Candy00
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 836
Senast: Rifer
·
I
  • Låst
Avel Kom igen nu! Jag behöver bolla lite idéer med sådana som kan det här med avel. Jag har ett 11 år gammalt sto efter D-Day - Martini -...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka