Hjälp med fortsatt inredning!

_FiA_

Trådstartare
Nu har jag äntligen lyckats ta lite kort på min lägenhet. Jag har renoverat endel då lägenheten hade hemska tapeter innan (babyrosa, och sjukhusfärg) Jag behöver lite hjälp med tips på vilka fler möbler som kan bli snyggt. Jag är inte klar, men har kommit en bit på vägen. Väggarna känns kala, och jag vill få en lite mer hembonad känsla . Eftersom jag har vit och svart bas så blir det lite kallt, vill få tips på hur ni hade gjort om ni bott i min lägenhet. Köket är inte renoverat än, och anledningen att jag väntat är att jag verkligen inte vet alls vad som skulle bli snyggt och passa in med resten av lägenheten? Färger? Behöver främst hjälp med dom tomma ytorna i vardagsrummet och sovrummet. Och tips på hur ni hade gjort om köket! Klicka upp bilderna i större format så ser ni bättre! Varning för bildbombning Orkar ni inte se många bilder, lämna genast tråden ;)

Vardagsrum

Gardinerna är jag less på tycker det känns tråkigt och lite kalt, tomt. Skulle vilja ha något mer böljande?
DSC_0261_zpsfc89999f.jpg



Rumsbordet, snyggt men lite opraktiskt:D
DSC_0247_zps1d128da0.jpg



Fönsterbräda, inglasad balkong
DSC_0258_zps7d9b9938.jpg



Golvlampa, väldigt speciell men jag gillar den! Samma som Taklampan
DSC_0281_zpsff254fc7.jpg



Tavla
DSC_0256_zps114c80f0.jpg



Tvbänken är gammal, men prioriterar annat först.
DSC_0243_zps51574336.jpg



Bredvid tvbänken är det väldigt tomt, vad kan jag göra här?
DSC_0250_zps18ce3a6c.jpg



Höga blomkrukor
DSC_0282_zps37fedb4b.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Insyn till sovalkov, helt tom vägg vad ska jag göra i detta hörn?
DSC_0252_zps075835a7.jpg



Spegel,blomma
DSC_0263_zps3c34560d.jpg



Garderobsblomma (Som överlever allt ;))
DSC_0313_zps926f3c3f.jpg




Sovalkov

Sängen, här inne får precis en säng plats, man kan knappt gå bredvid. Väggarna är helt tomma, vad gör jag för att få in myskänsla här inne? Hyllor?
DSC_0285_zpsc39e610d.jpg



Randiga kuddar från Jysk
DSC_0278_zpsf652c026.jpg



Taklampa
DSC_0310_zpsbfdc676b.jpg



Utsikt från sängen till vardagsrummet,drapperi för dörröppningen
DSC_0275_zps377b88f1.jpg
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Hall

Lång hall, toalettdörr till vänster
DSC_0286_zps1cc53e0a.jpg



Hallen från andra hållet
DSC_0287_zpsbd696bd0.jpg



Belysning för att få det mysigare, möbel från Ikea
DSC_0289_zps106f5911.jpg



Krukpojkar (med Aloevera hår)
DSC_0401_zpsd989e860.jpg



Sett från Ytterdörren
DSC_0287_zpsbd696bd0.jpg



Ytterdörr,hatthylla
DSC_0296_zpsceaf6801.jpg



Insyn till köket
DSC_0300_zps5d123461.jpg
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Kök

Fuuuuult! här behöver jag verkligen tips på hur jag kan renovera, vad som passar in med resten av lägenheten, färger?
DSC_0360_zps8cbd9fbb.jpg



DSC_0363_zpsfa650080.jpg




DSC_0364_zps3145ab00.jpg



Barbord, vad kan jag göra här? Tycker det är fult med träfärgat, vad ska jag göra med väggen bakom?
DSC_0373_zps1a8b9981.jpg



Badrum

Känns mysigt tycker jag
DSC_0329_zpsba588bee.jpg



Duschkabin
DSC_0328_zpsffa98201.jpg



Handfat
DSC_0327_zps1716adea.jpg



Många bilder blev det. Alla förslag är välkommna! Spåna helt fritt!:bow::bump::banana:
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Gillar din stil :d

Vet inte om jag har så mycket inredningstips dock :p
Men mer färg i köket tycker jag, det är lite "platt" nu.
Antingen färgade luckor eller vita luckor och färgad inredning i övrigt.

Vad sägs om en större krukväxt av något slag vid sovalkoven?
Eller en större tavla?

Hyllor med böcker och lite mer mysbelysning i sovalkoven.
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Tills du har bestämt dig om köket så skulle det förbättras väldigt mycket av att bara byta ut handtagen på skåpen!
Och ta bort kakeldekoren som sitter uppe (ser det ut att vara iaf, annars köpa helvit kakeldekor och täcka över det med).
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Jag tycker det ser riktigt mysigt och ombonat ut överallt utom köket! Snyggt är det iallafall!

Nu vet jag inte om du har hyres eller bostadsrätt. Men en budget variant på köket är helt klart sätta vitkakeldekor. Orkar du så kan du kakla om! Kostar inte många kronor för vitt kakel + fix. Och byta handdagen på lyckorna.

Är du trött på furu/träfärgen på köksbänken, så finns det typ liknade som kakeldekor. Om ytan slipas lite och målas med fästgrund, så borde du kunna måla med någon annan färg där! Jag röstar på svart bordsskriva och bänkskiva. :idea:

Med väggen hade jag försökt hitta någon liknade tapet som i hallen. Och måla taklisten vit! Egentligen tror jag på att måla köksväggen i någon stark rödfärg, men har du inte möjlighet att få dom målade så hade jag försökt hålla mig till det gråa hållet!
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Såhär hade jag gjort om det vore mitt kök.

Behålla kökstommen om det inte är ngt fel på den.
Jag hade målat om köket vitt, ink lister och bytt luckorna till vita högblanka.
Kaklet hade jag bytt ut till ngt rött, gärna med struktur i eftersom allt annat är så stelt.
Spisen hade också fått åka och in hade jag satt ett skåp och monterat in en ugn i det + spishäll ovanpå.
Bänkskivan och diskhon hade jag bytt ut mot en enhetlig i ngt stenmönster i laminat tex grå/svart och gjort så det blir en infälld ho istället.
Om du har en lös micro hade jag gjort plats i ett av köksskåpen för en insatsmicro som jag tycker är snyggare och sen justerat skåpsluckorna efter det.
Köksfläkten hade också fått gå för att bytas ut mot en slimline modell, gärna en sån som man kan skjuta in så den inte sticker ut och självklart moddat skåpet efter det så skåpet har samma storlek som de andra då jag tycker det är fult när det blir osymmetriskt.

Köksbord + stolar hade jag bytt ut mot ngt annat, främst för att jag inte gillar barmodellen..

Om du tycker om att laga mat hade jag köpt en stång med krukor som man kan sätta upp på väggen och odlat egna örter och samtigt blir det som en grön fin vägg :)
Om du inte gillar det hade jag satsat på en rejälare tavla att sätta ovanför.
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Renovera köket, flytta sen ut och ge mig lägenheten! Så brutalt fin :bow:

Tycker också du ska byta handtag till luckorna! Jag tycker det vore snyggt med en varm gul färg på väggen vid barbordet och sen att du målar luckorna i en brun nyans, inte så mörkt som svartbrun utan typ..mellanbrunt? :p
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Gillar din stil :d

Vet inte om jag har så mycket inredningstips dock :p
Men mer färg i köket tycker jag, det är lite "platt" nu.
Antingen färgade luckor eller vita luckor och färgad inredning i övrigt.

Vad sägs om en större krukväxt av något slag vid sovalkoven?
Eller en större tavla?

Hyllor med böcker och lite mer mysbelysning i sovalkoven.

Tack så mycket:D

Ja jag har tänkt någon färklick där inne. vet inte om jag är modig nog att satsa på färgade luckor , vilken färg skulle vara snygg om man ser till resten av lägenheten? Har funderat lite på grön, mörkgrön :o

Vid sovalkoven menar du att byta ut den lilla växten mot en större? eller tänker du den tomma väggen mot sovalkoven?

Hyllan med böcker tänker du då på den hyllan som redan sitter ovanför sängen? Ja det kan ju vara en ide i såfall. Men dom tomma väggarna på sidorna vad sjutton ska jag göra med dom, ser det konstigt ut med tavlor där ? Dimmer till lampan i taket är på ingång så fort jag fixar köket. Men ja en ide är ju att sätta in några andra lampor bredvid sängen på något sätt, någon som har förslag på några?
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Tills du har bestämt dig om köket så skulle det förbättras väldigt mycket av att bara byta ut handtagen på skåpen!
Och ta bort kakeldekoren som sitter uppe (ser det ut att vara iaf, annars köpa helvit kakeldekor och täcka över det med).

Ja visst är handtagen hemska, men jag kommer nog inte röra köket alls än, ingen ide när allt ändå ska bytas ganska snart. För er som inte förstod det så ska det alltså helrenoveras är det tänkt. :) (nä det är ingen dekor, plattorna är sådär fula :p)
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Jag tycker det ser riktigt mysigt och ombonat ut överallt utom köket! Snyggt är det iallafall!

Nu vet jag inte om du har hyres eller bostadsrätt. Men en budget variant på köket är helt klart sätta vitkakeldekor. Orkar du så kan du kakla om! Kostar inte många kronor för vitt kakel + fix. Och byta handdagen på lyckorna.

Är du trött på furu/träfärgen på köksbänken, så finns det typ liknade som kakeldekor. Om ytan slipas lite och målas med fästgrund, så borde du kunna måla med någon annan färg där! Jag röstar på svart bordsskriva och bänkskiva. :idea:

Med väggen hade jag försökt hitta någon liknade tapet som i hallen. Och måla taklisten vit! Egentligen tror jag på att måla köksväggen i någon stark rödfärg, men har du inte möjlighet att få dom målade så hade jag försökt hålla mig till det gråa hållet!

Tack så mycket! :bow:

Köket ska alltså helrenoveras så alla skåp kakel å allt ska bort och in med nytt :) så jag känner inte att det är någon ide att fixa till lite här å där.
Det är en bostadsrätt jag har.

bänken under micron kommer bli i samma sort som bänkskivan vid diskhon så att det blir enhetligt. Något tips på färg? färg på luckor?
Tack för tipset om att kakeldekor! bordet måste jag ju verkligen göra något åt, vore jätte häftigt å sätta på som små kakelplattor eller nått över hela som ett häftigt mönster eller något *spånar hej vilt* ;) barstolarna är ju dock inte äkta trä utan plast tror jag, svårt å göra något åt dom kanske :confused:

tak ska målas, och då även listen (huah va ful den är)

köket ska renoveras av fackfolk så det blir ordentligt gjort så ja dom kommer även kunna sätta upp någon fondvägg eller fototapet. Vore ganska skönt med någon helfärg kanske? jag tänker mest att när man står i hallen så är ju dörröppningen genom newyorkskyltsväggen , och blir det inte rörigt att titta på då om man ser in till köket? sen har jag hittat den här texten http://www.styleroom.se/image/scaled/normal/cuta/1/474548-väggordväggtext.jpg

som jag tror skulle bli snygg ovanför barbordet? eller vad tycker ni?
Sedan skulle jag gärna vilja hitta någon snygg stor klocka att sätta på väggen ovanför.
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Nej inte klocka i köket. Inte när man äter. En snygg tavla istället hade jag valt. Ser väldigt stilrent ut din lya :) lite Manhattan inspirerat typ.

Texten tyckte jag var rätt trist. Men det är du som bor där så du bestämmer vad som ska upp. Gillar du den så kör!
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Såhär hade jag gjort om det vore mitt kök.

Behålla kökstommen om det inte är ngt fel på den.
Jag hade målat om köket vitt, ink lister och bytt luckorna till vita högblanka.
Kaklet hade jag bytt ut till ngt rött, gärna med struktur i eftersom allt annat är så stelt.
Spisen hade också fått åka och in hade jag satt ett skåp och monterat in en ugn i det + spishäll ovanpå.
Bänkskivan och diskhon hade jag bytt ut mot en enhetlig i ngt stenmönster i laminat tex grå/svart och gjort så det blir en infälld ho istället.
Om du har en lös micro hade jag gjort plats i ett av köksskåpen för en insatsmicro som jag tycker är snyggare och sen justerat skåpsluckorna efter det.
Köksfläkten hade också fått gå för att bytas ut mot en slimline modell, gärna en sån som man kan skjuta in så den inte sticker ut och självklart moddat skåpet efter det så skåpet har samma storlek som de andra då jag tycker det är fult när det blir osymmetriskt.

Köksbord + stolar hade jag bytt ut mot ngt annat, främst för att jag inte gillar barmodellen..

Om du tycker om att laga mat hade jag köpt en stång med krukor som man kan sätta upp på väggen och odlat egna örter och samtigt blir det som en grön fin vägg :)
Om du inte gillar det hade jag satsat på en rejälare tavla att sätta ovanför.
Tack så mycket du kommer med jätte bra ideér!:bow:
Har funderat på att behålla stommen, får se vad dom säger som ska göra om köket åt mig, annars ryker stommen också.
Jag har också funderat på neutral färg på skåpluckorna , antingen högblank svart eller vit. Just för att högblank tror jag passar bra in i min lägenhet. Och att sedan skaffa kaklet i någon häftig stark färg. Men tycker ni inte det blir för mycket rött? just när jag har så mycket rött i vardagsrummet? vill nog fundera på en annan färg.. men jag skulle vilja ha stora kakelplattor som ni ser i den här personens kök, men går det ens, det är väl för liten yta? struktur i plattorna är en jätte bra idé. spisen ska åka, och ja det vore kanonbra att ha den infälld, och fläkten måste bli en kolfilterfläkt eftersom det är det som man får sätta in här, ventialtionen ut på taket funkar knappt. Jag vet knappt vad en kolfiterfläkt är, hur snygga dom är? hoppas det ser okej ut.

ja som du säger så ska bänkskivorna vara enhetliga, alla likadana. och infälld ho:)ja micron är ju inte snygg direkt, så vore väl kalas å ha den inne i ett skåp. fast barmodellen på bordet är vad jag måste ha, för det får inte plats med ett vanligt bord, men jag hoppas ju kunna köpa eller göra det snyggare.:confused:

nja gillar inte att laga mat direkt och är rädd att dom gröna kryddorna fort kommer se ut som skit:angel:, annars är det en bra ide med något grönt.. synd att det inte finns någon fönsterbräda, hur ska jag få in något snyggt grönt?
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Renovera köket, flytta sen ut och ge mig lägenheten! Så brutalt fin :bow:

Tycker också du ska byta handtag till luckorna! Jag tycker det vore snyggt med en varm gul färg på väggen vid barbordet och sen att du målar luckorna i en brun nyans, inte så mörkt som svartbrun utan typ..mellanbrunt? :p

haha tack kul att du tycker det:D, men har inte tänkt att flytta just nu, men kan höra av mig om det blir aktuellt ;)

som sagt blir inget byta av handtag då hela köket ändå ska renoveras . tack för idéer
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Jag har svarat till varje person men alla får komma med ideér på det jag skriver såklart! Någon har något tips på hallväggen mitt emot garderoberna? dom är så tomma, skulle vilja ha någon hylla , men jag vet inte riktigt för hallen är ju så smal redan :/
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Nej inte klocka i köket. Inte när man äter. En snygg tavla istället hade jag valt. Ser väldigt stilrent ut din lya :) lite Manhattan inspirerat typ.

Texten tyckte jag var rätt trist. Men det är du som bor där så du bestämmer vad som ska upp. Gillar du den så kör!

Nu äter jag iofs aldrig där (tv´n *host* ) men du kanske har rätt. Ja texten gillar jag verkligen och kommer nog köra på den, om jag inte väljer en mönstertapet istället.
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Vad många snygga detaljer du har !

Men köket passar inte riktigt in. Enkla grepp är att byta handtagen och ta bort dekoren.
Ska fundera lite mer om jag kommer på några bra idéer
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

Tack så mycket du kommer med jätte bra ideér!:bow:
Har funderat på att behålla stommen, får se vad dom säger som ska göra om köket åt mig, annars ryker stommen också.
Jag har också funderat på neutral färg på skåpluckorna , antingen högblank svart eller vit. Just för att högblank tror jag passar bra in i min lägenhet. Och att sedan skaffa kaklet i någon häftig stark färg. Men tycker ni inte det blir för mycket rött? just när jag har så mycket rött i vardagsrummet? vill nog fundera på en annan färg.. men jag skulle vilja ha stora kakelplattor som ni ser i den här personens kök, men går det ens, det är väl för liten yta? struktur i plattorna är en jätte bra idé. spisen ska åka, och ja det vore kanonbra att ha den infälld, och fläkten måste bli en kolfilterfläkt eftersom det är det som man får sätta in här, ventialtionen ut på taket funkar knappt. Jag vet knappt vad en kolfiterfläkt är, hur snygga dom är? hoppas det ser okej ut.

ja som du säger så ska bänkskivorna vara enhetliga, alla likadana. och infälld ho:)ja micron är ju inte snygg direkt, så vore väl kalas å ha den inne i ett skåp. fast barmodellen på bordet är vad jag måste ha, för det får inte plats med ett vanligt bord, men jag hoppas ju kunna köpa eller göra det snyggare.:confused:

nja gillar inte att laga mat direkt och är rädd att dom gröna kryddorna fort kommer se ut som skit:angel:, annars är det en bra ide med något grönt.. synd att det inte finns någon fönsterbräda, hur ska jag få in något snyggt grönt?

En duktig snickare har inga problem att modda den befintliga stommen :)
Den är dessutom typ 1000ggr bättre kvalitetsmässigt än allt nytt du kan köpa om du inte har en gigantisk budget och har råd med ett platsbyggt kök i solid trä.
Jag tror vita luckor passar sig bättre i ditt kök än svarta eftersom det är så litet.
Du verkar ju gilla färg och då ska du såklart ha färg :)
Jag tycker det är snyggast om det är färger som går igen när det är en såpass liten lägenhet, jag tycker det lätt känns rörigt och förmycket om man har olika färger men det är ju en smaksak.
Alltför stora kakelplattor tror jag inte blir snyggt, det är ju ett litet kök..
Men även det är ju en smaksak :)
Oftast är det ingen skillnad på kolfilterfläktar och vanliga i utseende, det är bara innanmätet som är olika :)

En hängande ampel eller två i köksfönstret vore väl fint om du vill ha lite grönt i fönstret?
Annars finns det snygga väggamplar också som du kan ha vanliga blommor i istället för kryddor ;)
 
Sv: Hjälp med fortsatt inredning!

kl

jag lämnar köket för där har du fått många ideér, jag skulle nog hålla det rätt vitt och neutralt för att inte låsa dig för mycket vid rött och svart, det blir lite övermatchat.

Gardinerna hade jag bytt ut mot nåt som bröt av, nån kraftigare vita? och inte en svart stång för att ljusa upp lite.
ditt hem är fint men stilen med rött/vitt/svart och raka kanter blir gärna lite hårt och inte så mysigt.

I hörnet bredvid soffan tänker jag nån låg, rund lampa. Ljuskällor är nästan lättaste sättet för att ändra stelt till mysigt.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Tjôta
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
2 021
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp