hjälp med foerstatberäkning

liden

Trådstartare
Jag har stött på några frågor när jag ska räkna ut foderstater till mina hästar. Den förta frågan är: När man räknar mineralbehovet så räknas det ju i gram men på foderpåsarna står det i %. Lättaste sättet att räkna om det? Har fått hjärn kolaps :crazy:. Och sen så undrar jag om det finns mer sidor att räkna foderstater på än hippocampus? Tycker det saknas en del där. Tacksam för svar :).

Sv: hjälp med foerstatberäkning

Flytta kommatecknet. Står det Ca 0,8% så är det 8 g kalcium. Detta står även på Hippocampus sida på länken: den växande hästen.. Vad är det du saknar i foderstatsprogrammet ?

PC-horse är överlägset. :bow::bow:
Tyvärr fins bara en 10-dagars gratis demoversion men i riktiga programmet som man betalar licens för kan du lägga in dina egna foder. Foderstatsprogrammet räknar ut MJ, SRP, Ca, P, Mg spårämnen samt vitaminer och innehåler en massa information..

Tack för era svar. Jag har aldrig vart på hippocampus startsida utan gått direkt på räkna foderstat. Men nu gick jag till startsidan och där fanns ju massor att läsa. Tuvisen- vilken fin sida du länkade till, massor att läsa, tack. Ska passa på och fråga om det är någon som vet hur mycke näring man kan räkna med att ett föl får i sig genom att dia. Har ett fök som snart är 7 mån. Hon går med stoet dagtid och diar då. Svårt att veta hur jag ska räkna hennes foderstat.

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 706
Senast: karl_h
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 553
Senast: Enya
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.