Molin
Trådstartare
Hejsan!
Jag skriver nu ett inlägg åt min stallägare, jag och hon har disk hennes hästars foderstat, kan börja med att säga att vi inte har någon analys då höet tyvärr blir från olika försäljare hela tiden. Men tror vi hittat en nu som vi kommer ha bestämt.
Till saken, hon har en fjordvallack på 11år runt 140-145cm hög skulle jag tro, ägaren sa att han ska äta 4kg hö samt ett halvt kg havre.
Det tycker jag är TOK för lite och ägaren är ny inom detta område och jag är rätt kass på att veta ungefär hur mycket han ska ha för att slippa gå hungrig.
Men kan man ge ca 6-8kg hö/dag
2kg korn
1 havre? Om dagen alltså, tror oxå hon ger krafft ponny till honom med.
En bild på hur han ser ut nu
Han rids några dagar i veckan oxå.
Går till nästa det är ett korsningsto 1½år (Född 2006)
Island/russ/arab/shettis
Hon har jag ingen aning om höjd tyvärr men runt 100-115cm kanske?
Väldigt pigg och allert, går endast i hagen ska köras in i vår.
Hon vet vi inte alls vad vi ska ge, men hon får lite krafft ponny, korn och havre nu iaf samt hö.
Men vad skulle hon behövs? Där vågar jag inte ens gissa :S
1kg korn, ½kg havre? 5kg hö?
Bild på henne
Vore väldigt tacksamt om ni kunde hjälpa lite så dom får en någelunda bra foderstat nu.
Tack!
/M
Jag skriver nu ett inlägg åt min stallägare, jag och hon har disk hennes hästars foderstat, kan börja med att säga att vi inte har någon analys då höet tyvärr blir från olika försäljare hela tiden. Men tror vi hittat en nu som vi kommer ha bestämt.
Till saken, hon har en fjordvallack på 11år runt 140-145cm hög skulle jag tro, ägaren sa att han ska äta 4kg hö samt ett halvt kg havre.
Det tycker jag är TOK för lite och ägaren är ny inom detta område och jag är rätt kass på att veta ungefär hur mycket han ska ha för att slippa gå hungrig.
Men kan man ge ca 6-8kg hö/dag
2kg korn
1 havre? Om dagen alltså, tror oxå hon ger krafft ponny till honom med.
En bild på hur han ser ut nu
Han rids några dagar i veckan oxå.
Går till nästa det är ett korsningsto 1½år (Född 2006)
Island/russ/arab/shettis
Hon har jag ingen aning om höjd tyvärr men runt 100-115cm kanske?
Väldigt pigg och allert, går endast i hagen ska köras in i vår.
Hon vet vi inte alls vad vi ska ge, men hon får lite krafft ponny, korn och havre nu iaf samt hö.
Men vad skulle hon behövs? Där vågar jag inte ens gissa :S
1kg korn, ½kg havre? 5kg hö?
Bild på henne
Vore väldigt tacksamt om ni kunde hjälpa lite så dom får en någelunda bra foderstat nu.
Tack!
/M