hjälp med foder

V

varbergs_elin

hejhej nu drar det ihop sig för att planera foder till hästarna iår. undrar vad ni ger era fjordingar och övriga hästar och behöver lite hjälp med att räkna ut foderstatusen till mina 4 hästar. Cazandra är ett 14 årigt fjord sto lite små krafftig nu då hon går på sommarbete annars normal i hullet. Isco en 4årig fjordhingst ganska nätt i typen. Neville är en haflinger åring nätt i typen han med och ny tillskottet en nordsvensk "VÄLDIGT" krafftig i typen och över viktig.

hur hade ni fodrat dessa hästar? eller hur räknar jag ut vad dom ska ha? ska ringa och beställa hem hö och köpa in foder så tacksam för svar snarst:banana:

Sv: hjälp med foder

Jag hade räknat på individuella foderstater baserat på enbart grovfoder. Just den här typen av kallblod brukar inte behöva kraftfoder om man har ett vettigt grovfoder och inte har dem i hårdträning (t ex trav)

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
633
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Har lite funderingar på foder. Har en nätt dam på 450kg och 162hög. Hon är väldigt svårfödd och har därför svårt att få upp och...
2
Svar
33
· Visningar
2 364
Senast: Efwa
·
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 383
Senast: Blubbis
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka