Hjälp med en foderanalys

torpa

Trådstartare
Kan någon hjälpa mig tyda dessa analyser? Vilken är bäst av dem till lättfödda ponnier?

Bifogade filer

• 17D7EB4F-418B-439F-9319-2A3D2F36BCF9.webp
    17D7EB4F-418B-439F-9319-2A3D2F36BCF9.webp
    29,6 KB · Visningar: 157
Ingen av dem är bra.

Men 2 är minst dålig.

Dock kommer du behöva tillsätta protein ändå.
Tack så jätte mycket! Tyvärr får jag inte tag i något annat hösilage i år. Är det något mer du ser som jag kommer behöva tillsätta?

Tack så jätte mycket! Tyvärr får jag inte tag i något annat hösilage i år. Är det något mer du ser som jag kommer behöva tillsätta?

Vissa mineraler och spårämnen. Det stora problemet blir att tillsätta tillräckligt med protein utan att energin skjuter i höjden. Speciellt med lättföddhet i tanken.

Vissa mineraler och spårämnen. Det stora problemet blir att tillsätta tillräckligt med protein utan att energin skjuter i höjden. Speciellt med lättföddhet
Vissa mineraler och spårämnen. Det stora problemet blir att tillsätta tillräckligt med protein utan att energin skjuter i höjden. Speciellt med lättföddhet i tanken.
Okej, borde man inte kunna tillsätta tex hampaprotein istället för tex lucern?

Skulle också ta analys 2, mitt hö är inte heller så bra i år. Men med lite krafft muscle up, mineraler och linfrö så blir foderstaten ändå helt ok :)

Okej, borde man inte kunna tillsätta tex hampaprotein istället för tex lucern?

Det mest prisvärda vanligtvis är potatisprotein, men när det är bra deals på exempelvis bulk.com kan man få tag på ärtproteinisolat och andra rena veganska proteinpulver billigare.

Hampaprotein är rätt så dyrt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: Raderad medlem 148240
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 267
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama