Hjälp med en foderanalys

torpa

Trådstartare
Kan någon hjälpa mig tyda dessa analyser? Vilken är bäst av dem till lättfödda ponnier?

Bifogade filer

• 17D7EB4F-418B-439F-9319-2A3D2F36BCF9.webp
    17D7EB4F-418B-439F-9319-2A3D2F36BCF9.webp
    29,6 KB · Visningar: 162
Ingen av dem är bra.

Men 2 är minst dålig.

Dock kommer du behöva tillsätta protein ändå.
Tack så jätte mycket! Tyvärr får jag inte tag i något annat hösilage i år. Är det något mer du ser som jag kommer behöva tillsätta?

Tack så jätte mycket! Tyvärr får jag inte tag i något annat hösilage i år. Är det något mer du ser som jag kommer behöva tillsätta?

Vissa mineraler och spårämnen. Det stora problemet blir att tillsätta tillräckligt med protein utan att energin skjuter i höjden. Speciellt med lättföddhet i tanken.

Vissa mineraler och spårämnen. Det stora problemet blir att tillsätta tillräckligt med protein utan att energin skjuter i höjden. Speciellt med lättföddhet
Vissa mineraler och spårämnen. Det stora problemet blir att tillsätta tillräckligt med protein utan att energin skjuter i höjden. Speciellt med lättföddhet i tanken.
Okej, borde man inte kunna tillsätta tex hampaprotein istället för tex lucern?

Skulle också ta analys 2, mitt hö är inte heller så bra i år. Men med lite krafft muscle up, mineraler och linfrö så blir foderstaten ändå helt ok :)

Okej, borde man inte kunna tillsätta tex hampaprotein istället för tex lucern?

Det mest prisvärda vanligtvis är potatisprotein, men när det är bra deals på exempelvis bulk.com kan man få tag på ärtproteinisolat och andra rena veganska proteinpulver billigare.

Hampaprotein är rätt så dyrt.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 076
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
367
Senast: Raderad medlem 148240
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
802

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka