Hjälp med deklarationen

strawberrysylt

Trådstartare
Snälla, skulle vara jättesnällt ifall någon vill hjälpa mig...

Alltså, i år fick jag ingen deklaration med posten, så jag ringde skatteverket, uppgav personnummer o då fick jag en deklaration för ca en vecka sen där det stod att jag tjänat så pass lite så jag blev skattebefriad, jag fick en lite magrare variant av deklaration.

Men, på mina papper står det "Säkerhetskod för identifiering och underskrift kan inte lämnas på denna specifikation. Du kan inte deklarera med E-tjänsten." Men då kan jag inte smsa eller ringa heller, eller? Hur gör man då? Skriver under på det gula o postar in det? Eller måste jag gå till skatteverkets kontor? Det hade jag helst sluppit.

//r

Snälla, skulle vara jättesnällt ifall någon vill hjälpa mig...

Alltså, i år fick jag ingen deklaration med posten, så jag ringde skatteverket, uppgav personnummer o då fick jag en deklaration för ca en vecka sen där det stod att jag tjänat så pass lite så jag blev skattebefriad, jag fick en lite magrare variant av deklaration.

Men, på mina papper står det "Säkerhetskod för identifiering och underskrift kan inte lämnas på denna specifikation. Du kan inte deklarera med E-tjänsten." Men då kan jag inte smsa eller ringa heller, eller? Hur gör man då? Skriver under på det gula o postar in det? Eller måste jag gå till skatteverkets kontor? Det hade jag helst sluppit.

//r

Det betyder att du inte behöver använda koderna som signering på pappersversionen.
enklast loggar du bara in på skatteverket och signerar digitalt, annars stoppar du pappersversionen i ett kuvert och skickar med posten i dag.

Men det står ju "Du kan inte deklarera med E-tjänsten"? Då kan jag ju inte göra det på nätet? Men om jag skickar det på posten (har aldrig gjort det) då är det den gula lappen jag ska signera med mitt namn o så bara posta?

//r

Men det står ju "Du kan inte deklarera med E-tjänsten"? Då kan jag ju inte göra det på nätet? Men om jag skickar det på posten (har aldrig gjort det) då är det den gula lappen jag ska signera med mitt namn o så bara posta?

//r

Just det, bara att signera i rutan där det står underskrift och sedan posta.

Liknande trådar

• Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 544
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama