Magiana
Trådstartare
Ursäkta en korkad fråga men jag vill ha det här helt rätt, så jag frågar. Jag har tidigare år bara behövt skriva under min deklaration, men måste nu även fylla i blankett T2. Dessvärre förstår jag den inte.
Det står att jag ska fylla i:
Påförda egenavgifter m.m. enligt slutskattebesked 2014
Så jag rotade fram ett papper från förra året där det står "Besked Beslut om årlig beskattning" för jag antar att siffran står där? Någon rad för "påförda egenavgifter" finns inte. Är det då den totala summan som står under "Så här blev din slutliga skatt" som ska fyllas i på den raden?
Det finns också en rad där jag ska fylla i "Föregående års schablonavdrag för avsättning till egenavgifter m.m".
Eftersom det är första gången jag fyller i blanketten ska jag väl skriva 0 där?
Det står att jag ska fylla i:
Påförda egenavgifter m.m. enligt slutskattebesked 2014
Så jag rotade fram ett papper från förra året där det står "Besked Beslut om årlig beskattning" för jag antar att siffran står där? Någon rad för "påförda egenavgifter" finns inte. Är det då den totala summan som står under "Så här blev din slutliga skatt" som ska fyllas i på den raden?
Det finns också en rad där jag ska fylla i "Föregående års schablonavdrag för avsättning till egenavgifter m.m".
Eftersom det är första gången jag fyller i blanketten ska jag väl skriva 0 där?