Hjälp med begrepp

R

rare

Håller på med ett arbete i skolan, och diverse konstiga begrepp dyker upp i min bok:D Kan nån hjälpa till att förklara, jag ska skriva om foder..men lite svårt när man inte förstår begreppen?:crazy:

Vad är:

-Klöverhö?
-Idealgrovfoder?

Sv: Hjälp med begrepp

Klöverhö är som det låter. :p Ett hö med mycket klöver i. Ett sådant hö är ofta proteinrikt.
Idealgrovfoder låter som ett grovfoder med idealiska/passande näringsvärden för den individen man utfodrar. Så att hästen får i sig det den behöver och håller gott hull.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
726
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka