HJÄLP! mager katt

Lokkur

Trådstartare
Hej!
Det är så att vi i vårat stall, hitta våran grannes förra stall katt
(hon flytta och lämna kvar denna katten så dom nya skulle ta över henne, men dom gav henne bara mat ibland, så tillslut sprang hon väl bort, och de är över 6 månader sen tanten flytta, så vi har sett katten ca 4-5 gånger runt stallet bara)

ja iallafall. Så hitta min kompis henne igår när hon var ute och red. JÄTTE mager, man kan räkna knotorna på henne :cry:
Men vi ska ju nu försöka adoptera henne nu, om andra katten accepterar henne.,
stallet brevid verkar ju inte bry sig ändå.

Men har ni några tips om vad för mat man kan ge henne så hon får rätt näring och får i sig fett osv?
nu har vi gett henne junior mat från wiskas, både torrfoder och burkmat. Tänkte att kanske junior maten är lite mildare mot magen oså och mer fett i.
Och hon äter ju som bara den. Men finns de något annat vi kan ge henne?
Vi håller på att avmaska henne nu också.

För hon är väldigt vimsig, går lite vingligt med bakbenen typ som en katt unge. (Katten är ca 3 år) Och förhoppningsvis beror ju detta på att hon varken har fått mat eller vatten på flera dagar?

Katten är speciell för mig för hon är då mamma till mina två katter,:(
Så man vill ju att hon så fort som möjligt ska bli bra.
Just nu håller vi henne instängd i våran sadelkammare med värme. Så hon hinner återhämta sig.

Men vill gärna ha tips för sånt här. För detta har ja aldrig varit med om.

Men hur kan folk göra såhär mot sin djur?? Låta dom bli såhär. :cry:

Sv: HJÄLP! mager katt

Ge henne kattungemat från Royal Canin eller Hills t.ex. det är betydligt bättre än whiskas. Hills har även ett foder som heter A/D (köps hos veterinär) som är jätte bra att ge till katter som snabbt behöver mycket energi och näring.

Sv: HJÄLP! mager katt

Ge henne kattungemat från Royal Canin eller Hills t.ex. det är betydligt bättre än whiskas. Hills har även ett foder som heter A/D (köps hos veterinär) som är jätte bra att ge till katter som snabbt behöver mycket energi och näring.

Tack så jätte mycket för snabbt svar. Ska fixa detta:)
Vi tar nog även henne till vetrinären i början av nästa vecka, Så hon inte har någon sjukdom eller dylikt!

TACK IGEN:D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 511
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama