Hjälp! kastrad honkatt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Callelina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 878
C

Callelina

*många som kastrerar sina katter nu verkar det som* så även jag..
Min e rättså svullen över bröstkorgen. Brukar de bli det? förstår ju att de blir lite svullna men borde de inte sitta längre bak? (honkatt). Kastrerade idag. Ska prata med vet. imorgon men tacksam om ngn vill svara idag! Det är väl säkert individuellt hur de mår efter, just nu sover hon mest, men verkar lite öm!

Sv: Hjälp! kastrad honkatt

Min tjej var ganska svullen hela hon när hon kom hem. Längs hela snittet, ovanför och under. Det är ju en omfattande operation de gör och livmodern ser ju inte ut som på oss människor, utan går ju som ett V uppåt frambenen... det är ju lite "gröpande" under operationen så det är klart att de blir svullna.... Men be gärna vet. kolla på det om du är orolig. Min sa att så länge snittet är rent, inte rinner, blir rött (rodnar mer) eller sväller väldigt mycket så är det helt normalt. Såret på Tipex var jättefint, det var inte kletigt eller så. Nu är stygnen borta och det är jättefint.

Hon sov hela kvällen när vi kom hem, och dagen efter sov hon mest oxå. När hon gick så tog hon korta, korta steg med bakbenen, och verkade öm, jag var inte där och petade, men hon hajade till lite när hon tvättade.
Två dagar efter så var hon som vanligt, och så började hennes skrikande... nu är hon skendräktig med mjölk, bäddning och hela balunset!

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Svartkatt
·
R
Övr. Katt Har en honkatt som bara är 5 månader. Hon är innekatt just nu i en stor villa. Tanken är att hon ska få gå ut om några månader, (kommer... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
14 288
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar