hjälp.. kaninungar..

Sv: hjälp.. kaninungar..

nu ska vi se hur jag lyckas förklara detta:p mängden foder, är den jätteberoende av om kaninen väger 3 eller 4 kg eller krävs det större viktskillnader för att det ska göras skillnad på matmängd?
fasen, blir te å köpa en stor skål av nåt slag där när bebbarna ska äta sånt också:p
brukar det förresten bli bråk om mat bland kaniner? om man kanske skulle ha fler än en skål menar jag

tog en liten tjuvkik på bebbarna igår när dom förde sånt faslans liv... jag kan ju säga att vi har en gul liten tuffing som det verkar:D jösses, den va ju överallt på en å samma gång:p
Totalt vart det 2 gula och 4 svarta/mörka

kom på att det kan vara bra att veta för framtiden:Djag menar så det inte blir nåt familjekalas och vi helt plötsligt har 40 små kaniner:eek::D
tycker du mamma kanin ska få nån sån här matblandning från vanlig butik, för att göda upp henne? hon är nämligen lite i tunnaste laget:crazy: Nu får hon "bara" gräs/maskrosor i mängder(höt rör hon knappt) och pellets
Kraft Grov du ger till hästar är jätte bra , annars ger vi korn,vete,havre+pellets oxå .
Vi har nämligen oxå fått stallkanin ungar för några dagar sen .
Massa massa grönt oxå så klart .

saken är den att jag har två telefoner... en fotar jag med, men den har jag tappat bort sladden till.. och den andra är helt värdelös, men den har jag sladd till, så jag brukar blåtanda över fotona och lägga över dom från den kassa telefonen... MEN nu har ju sladden pajat också:cry: så foton finns.. men bara i mobilen

lite update...

ungarna var ju 6 eller 7 från början, tror vi, nu är dom bara 5... dom mörka är ju lite svåra att se skillnad på, men vi vet att det var iaf två gula (troligast 3 när dom va riktigt små)nu är det bara en kvar:cry:
en av de svarta är pytteliten och jag var helt säker på att den inte skulle överleva.. men de senaste dagarna har jag vattnat den genom att doppa fingret i vattenskålen och låta den få dricka från fingret... den har kommit igång ordentligt efter det och mumsar glatt på både morötter och maskrosblad, så vem vet den kanske klarar sig trots allt:banana:
Försöker kela med dom varje dag, men det är ju så förbannat svårt att hålla reda på dem:crazy:tre av de svarta är nämligen i mina ögon helt identiska, även om kompisen menar på att en av dem är helt lockig:pförsökt att jämföra pälslängd men jag ser verkligen ingen skillnad på dem:o så det kan ju hända att en av de svarta får uppmärksamhet varje dag medan de andra två "klarar sig undan":p
Dom blev idag preliminärt könsbestämda av en kompis... den gule och den lille är antagligen hanar, två av de svarta är antagligen honor och den sista större svarta är antagligen hane.. så tre pojkar och två flickor:bump:
tråkigt för det var väl den lilla eller den gula som vi tänkt behålla som sällskap till mamma kanin...
gudomligt söta är dom iaf allihopa och vi hoppas att vi lyckas hitta bra hem till dem... annars får det i värsta fall bli uppdelade i flick och pojkboxen:p

Nae, jag vet många som har provat. Men när de har blivit könsmogna och så så börjar de att slåss och så.
Det kan gå så illa att dom slår ihjäl varandra...

En kull som jag hade kunde jag ha hanarna ihop i ett år innan det "märktes" att dom faktiskt var hanar (dom bråkade inget eller något sånt mao). Men sen började det bli lite tjafs och då ville jag ju inte riskera att dom skadades.

menna vad tråkigt då:(
du vet inte vad kastration kostar? och är det ett stort ingrepp för en kanin?

på hanar är det ju inte så stort ingrepp :)

det är ju lite olika vad det kostar, men omkring 500 - 600 :- iaf ..
men det finns säkert billigare, beror ju lite på vart man bor och så :)

Liknande trådar

Övr. Djur Orkar ni att läsa? Jag behöver hjälp i mina tankegångar så ni är guld om ni orkar "lyssna". I vintras skulle min syster flytta från...
2
Svar
29
· Visningar
7 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II